جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 956039
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
امام جمعه نقده

حوزه/ امام جمعه نقده گفت: متاسفانه در نقده، نه ساختمان مشخصی برای جلسات قرآنی است و نه اداراتی از این موضوع حمایت می کند و اداره ای اعلام کرده در طول سال ۳۰۰ هزار تومان به مسائل فرهنگی اختصاص داده شده است!.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی حجت الاسلام محمود ابراهیمی، امروز در جلسه تدوین برنامه های قرآنی سال ۱۴۰۰ شهرستان نقده و محمدیار، اظهار داشت: اگر ما به مکتب و دین خود توجه کنیم، قرآن در راس دین  قرار دارد و پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) مفسران قرآن هستند و شاگردان مکتب اسلام باید عاملان به فرامین این کتاب الهی باشند.

وی افزود: امروز وظیفه ماست از قرآن حراست کنیم و هر کس باید در حد توان و ظرفیتش این کتاب الهی را یاد گرفته و ترویج نماید و از وظایف پدر و مادر در قبال فرزندان ، فراهم نمودن زمینه یادگیری قرآن است .

امام جمعه نقده با بیان این که متاسفانه برای خرید لباس و ملزومات زندگی وقت می گذاریم، اما برای فراگیری قرآن وقت توجهی نمی کنیم، اضافه کرد: در یکی از جلسات می خواستند با دستگاه قرآن پخش کنند گفتم قرآن توسط یکی از حضار تلاوت شود و لازم است برای قرائت قرآن سبقت گرفته شود نه اینکه هر کس به دیگری حواله کند.

وی با اشاره بر این که برای برخی دروس علوم پایه وقت گذاشته می شود، اما به درس قرآن اهمیت داده نمی شود، گفت: متاسفانه در نقده، نه ساختمان مشخصی برای جلسات قرآنی است و نه اداراتی از این موضوع حمایت می کند و اداره ای اعلام کرده در طول سال ۳۰۰ هزار تومان به مسائل فرهنگی اختصاص داده شده است.!

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha