جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام یاسین حسین آبادی

حوزه/معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: ساخت بنای مسجد جمکران از محل عوائد مالی در زمین جمکران به دست آمده است و حضرت موارد هزینه و مبالغ مسجد را مشخص می کنند و می فرمایند از عوائد کشاورزی زمین و نیمی از موقوفه رحق که آن را برای ساخت و ساز بنای مسجد است حضرت مشخص می کند.

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی به مناسبت ۱۷ رمضان سالروز تأسیس مسجد مقدس جمکران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،ضمن تبریک این روز اظهارکرد: در خصوص مسجد مقدس جمکران بسیاری تصور می کنند از زمانی که حضرت حجت(عج) آن جا را مشخص کرده‌اند، این مکان شرافت پیدا کرده است، در صورتی که این گونه نیست.

معاون فرهنگی مسجد جمکران افزود: مسجد مقدس جمکران، مسجدی است با شرافت ذاتی و شرافت این مسجد برمی‌گردد به قدمت زمین، چون حضرت حجت(عج) در سال ۳۷۳ و یا به تعبیری ۳۹۳ هجری قمری که هر دو قول در کتب شیعی ما وجود دارد، از شرافت این زمین، پرده برداری می کنند و در آن شب بیان می کنند این جا، مکانی مقدس است و در این جا مسجدی را به پا کنید.

وی بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که این مکان دارای شرافتی ذاتی است، نه شرافتی که به واسطه حضور حضرت حجت(عج) این مکان شرافت پیدا کرده باشد، و بعدها نیز به واسطه این که حضرت این مطلب را بیان می کنند این مسجد، منتسب به حضرت حجت(عج) نیز می شود که در طول سال و سالیان دراز مورد توجه علما و بزرگان شیعه بوده و بسیاری از افراد، کرامات متعددی گرفتند و کرامات متعددی در این مسجد مقدس رقم خورده است.

حجت الاسلام حسین آبادی عنوان کرد: در سحرگاه سال ۳۷۳ هجری، شخصی از اهالی روستایی مسجد مقدس جمکران به نام حسن بن مثله جمکرانی بیان می کند که من در منزل بودم و درب منزل را زدند و عده ای به من گفتند که صاحب الزمان(عج) شما را خواسته است و به جایی که هم اکنون محل احداث مسجد مقدس جمکران است رسیدیم و دیدم وجود حضرت با جمعی از اصحاب‌شان مشغول نماز و عبادت بودند و بعد حضرت فرمودند که این جا مکان مقدسی است.

وی تصریح کرد: حسن بن مثله جمکرانی در ادامه می گوید، که ایشان فرمودند، در این جا به مردم بگوئید که به این مکان رغبت کنند و آن را گرامی بدارند، سپس حضرت نکته ای را بیان می کنند که بسیار ویژه است و شاید شاخصه اصلی مسجد مقدس جمکران به این نکته است، در آن جا حضرت می فرمایند؛ دو تا دو رکعت نماز در اعمال این مکان مقدس است که مرحوم محدث قمی(ره) در مفاتیح‌الجنان آن را آورده‌اند که یک نماز تحیت جمکران و دیگری نماز امام زمان(عج) است.

معاون فرهنگی مسجد جمکران خاطرنشان کرد: می توان به جرأت بیان کرد این نماز، تجلی «ایاک نعبد و ایاک نستعین» در همه کره زمین در مسجد مقدس جمکران رقم می خورد و در هیچ کجای عالم نداریم که همه زائران در نمازشان صد مرتبه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» بگویند و حضرت فرمود: هر کس این دو تا دو رکعت را بخواند در مسجد جمکران مانند کسی است که در درون کعبه این دو رکعت را خوانده است و بسیاری از بزرگان در عالم مکاشفه این مطلب را شهود کرده اند که اتفاقاتی که رقم می خورد اتفاق ویژه عبادی است.

وی گفت: بعد از آن نکته ویژه در تاسیس مسجد حضرت موضوعی را می فرماید و حسن بن مثله جمکرانی را متوجه ولی فقیه و عالم آن زمان در این محدوده ارجاع می دهند و ایشان را به سید ابوالحسن الرضا که مرجع و عالم دینی در منطقه قم بوده ارجاع دادند و تاکیداتی که می شود و با اشاراتی و زمین را به سید الرضا می دهد که اتفاقاتی رقم می خورد.

حجت الاسلام حسین آبادی افزود: ساخت بنا از محل عوائد مالی در زمین جمکران به دست آمده است و حضرت موارد هزینه و مبالغ مسجد را مشخص می کند و می فرماید از عوائد کشاورزی زمین و نیمی از موقوفه رحق که آن را برای ساخت و  ساز بنای مسجد است حضرت مشخص می کند.

وی تصریح کرد: در این دو نیمه شعبان در ۹ فروردین و ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ به این کلام حضرت عنایت ویژه ای داشته باشیم و وقف مهدوی را واقعا در جامعه گسترش دهیم، وقتی حضرت هزینه های جمکران را مورد توجه قرار می دهند و موقوفه رحقه و وقف را مشخص می کنند ما می توانیم در سال ۱۴۰۰ عنایت ویژه ای را به وقف مهدوی داشته باشیم.

معاون فرهنگی مسجد جمکران بیان کرد: دوم اینکه وقتی حضرت در این داستان مشخص می کند که باز برای ما درس است آن قربانی که حضرت مشخص می کند در گله ای فردی به نام جعفر کاشانی بوده و آن گوسفند را قربانی می کنند در تاریخ نقل است هر کس از این غذا به واسطه قربانی رقم خورده است و ایشان می فرمایند به بیماران بدهند تا شفا یابند و بیماری نبود از این غذا که تناول کردند مگر این که شفا یافتند و زنجیرهایی که حضرت برای محدوده مسجد مشخص کرده است و هم اکنون نیز فضای اصلی با محدوده خط مشکلی  مشخص است و حتی ابوالحسن الرضا(ره) می فرماید؛ این زنجیرها تا زمانی که در دار دنیا بود افراد به واسطه این زنجیرها شفا پیدا می کردند و پس از ایشان نیز این زنجیرها ناپدید شد.

وی عنوان کرد: نکته دیگری که در این داستان وجود دارد این است که با توجه به اینکه شبهای قدر نزدیک است حضرت در آن جا به جناب حسن بن مثله جمکرانی این گونه بیان می کند که ما ۷ یا ۷۰ روز در این مکان حضور خواهیم داشت و این نکته اساسی است.

حجت الاسلام حسین آبادی اظهار داشت: یعنی اینکه در سال ۳۷۳ هجری قمری یا ۳۹۳ هجری قمری قطعا وجود مقدس حضرت مهدی(عج)، شبهای قدر در مسجد مقدس جمکران به بندگی خدا پرداخته است و امام زمانی که ملائکه خدا در شب قدر بر آن وجود مقدس نازل می شود و مقدرات عالم به واسطه آن وجود مقدس رقم می خورد و این نشان دهنده جایگاه ویژه مسجد مقدس جمکران است که شب قدری که شب امام زمان است و شبی که مقدرات عالم به واسطه ایشان رقم می خورد و ملائکه در این امام مقدس نازل می شود این وجود مقدس این مکان از زمین را انتخاب کرد تا شبهای قدر را در این جا بگذرانند.

وی گفت: هر ساله قبل از کرونا مسجد مقدس مملو از جمعیت بود و سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر داشتیم که به صورت ویژه در ایام شعبان‌ المعظم شاهد حضور سه میلیون نفر از زائران در این ایام بودیم که ان شاءالله با رفع این بیماری و و محدودیت ها به واسطه کرونا دچار آن هستیم دوباره شاهد حضور گسترده زائران در این مکان مقدس باشیم مکانی که حضرت آیت الله بهجت می فرمودند این مسجد مقدس، خودش انسان‌ها را هدایت می کند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران افزود:  نه اینکه در این جا کسی صاحب تریبونی باشد و مردم را هدایت کند، البته ما خودمان در مسجد برنامه های متعدد فرهنگی داریم ولی ایشان می فرمودند خود مسجد هدایت کننده است، یعنی کسی که در این عالم پا به این مسجد می گذارد حال و هوای این مکان و مغناطیسی که در این مکان وجود دارد، حس خوبی دارد من به یاد دارم یکی از بزرگان در مسجد تعریف می کرد و می‌گفت شخصی یهودی به مسجد آمده بود و پرسیده بودیم چه حالی دارد و می گفت حال ویژه معنوی پیدا کرده‌ام و این حالی است که از هر یک از زائران مسجد جویا شویم همه اذعان دارند حال ویژه ای در این مکان وجود دارد و یک اتفاقات دیگری رقم می خورد.

حجت الاسلام حسین آبادی بیان کرد: بزرگان و مراجع تاکید زیادی بر رفتن به مسجد مقدس جمکران داشته اند از بزرگان سلف ما گرفته تا معاصرین ما همچون آیت الله العظمی بروجردی(ره) و آیت الله العظمی بهجت(ره) و آیت الله العظمی شبیری زنجانی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی و مقام معظم رهبری که بسیار به مسجد مقدس جمکران مشرف می شوند و حوائج خود را بیان می کنند.

وی اضافه کرد: در دیداری که رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید عقلایی داشتند تاکید کردند به مسجد مقدس جمکران بروید و همه چیز را بخواهید و مطمئن باشید جواب می دهند. حتی در دیدار با مادر شهید ارمنی فرمودند، بدانید که در آن جا [مسجد مقدس جمکران] شخصی صدای شما را می شنود حوائج شما را برآورده می‌کند امیدواریم در این ایام توجه ویژه ای نسبت به حضرت حجت(عج) و مسجد مقدس جمکران پیدا کنیم و به این مکان مقدس مشرف شویم.

گفت وگو از: اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده خدا IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    سلام من سال 85قطعه زمینی خریدم از یک شخص که ارثیه مادری اش لود شهرداری سعادت شهر با شهریازی سال 92زمین را به فضای سبز تبدیل کرد و اران می گوید به قیمت زراعی بفروش تا خودمان ازادش کنیم و در مزایده به بالاترین قیمت پیشنهادی زمین خودت را بخر شما که قران خوان ماهری هستید کجای قران و سخن پیامبر گفته شده پول مردم برود در جیب کارشناسان سازمان های دولتی جمهوری اسلامی همین کارهایتان باعث شده بچه های ما مقید به اصول نشوند
  • 0373224699 IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    عشق جانم امام زمانم
  • گمنام IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج