پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار استاد انصاریان با امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تاکید بر لزوم استفاده فرصت لیالی قدر، گفت: خداوند در توصیف شب های قدر، آن را بهتر و بالاتر از هزار ماه معرفی کرده است .

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در ارومیه با تاکید بر لزوم احیای شب های قدر اظهار داشت:  لازم است همه مومنین برای زنده نگه داشتن شب های قدر خود را آماده کرده و همه یا مقداری از آن را بیدار مانده و به عبادت، دعا و تهجد بپردازند.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان و شب های قدر دارای فضائل بسیاری است ولازم است انسان قدر و عظمت این شب ها را بداند، گفت: مومنین باید تلاش کنند شب های قدر را درک کرده و از اعمال آن غفلت نکنند و از جمله اعمال شب های قدر، شب زنده داری است که انسان را مقرب درگاه الهی می کند و براساس نقل های وارد شده شب زنده داری و استغفار منجر به بخشیده شدن معاصی و گناهان انسان توسط خداوند شود.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: هر کسی که بتواند در شب های قدر کاری انجام دهد که گناهانش بخشیده شود از ماه رمضان به درستی استفاده کرده است و براساس فرمایش پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله بیچاره و بدبخت فردی است که نتواند در این ماه گناهان خود را مورد مغفرت قرار دهد لذا تلاش برای بخشیده شدن ذنوب از اعمال بسیار مهم شب های قدر است.

وی با بیان این که ظاهر دعاهای ماه مبارک رمضان این مسئله را نشان می دهد که انسان باید در این ماه و شب های قدر به دنبال بخشیده شدن گناهانش باشد، اضافه کرد: بزرگ ترین موفقیت و رستگاری در این شب ها بخشیده شدن گناهان انسان است و خداوند در قرآن کریم به این مسئله اشاره می کند و هم چنین امیرالمومنین علیه السلام در دعای کمیل و در خطبه ۱۸۳ نهج البلاغه در این خصوص به ضعف بدن انسان در مقابل آتش جهنم اشاره می کند، لذا انسان باید در دنیا بگونه ای عمل کند که اهل عذاب و آتش دوزخ نباشد و اگر دچار معاصی شده است در این ماه خود را نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی رسیدگی به نیازمندان و فقرا و احسان به والدین را از دیگر اعمال حسنه شب های قدر عنوان کرد و بیان داشت: نباید از رحمت خدا ناامید شد  و اگر انسان توبه حقیقی بکند، تمامی گناهانش مورد مغفرت واقع می شود و حضرت امیرالمومنین می فرمایند؛ خداوند به هرکس توفیق دعا دهد او را  اجابت می کند و به هرکس وعده توبه دهد از او قبول می کند و به شخصی که فرصت طلب مغفرت دهد او را از مغفرت محروم نمی کند و به هر فردی توفیق شکرگذاری دهد او را فراوانی نعمت عطا می کند.

وی در ادامه به ایام ضربت خوردن امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: ایام شهادت امام علی (ع) بهترین ایام برای توسل به حضرت و شفیع قرار دادن ایشان نزد خداوند در شب های قدر است  و ضربت خوردن و شهادت حضرت  در این  شب ها نشان از عظمت مولاست.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: خداوند در توصیف مقام شب های قدر، آن را بهتر و بالاتر از هزار ماه معرفی کرده است لذا اگر شب نوزدهم رمضان شب قدر باشد مانند این است که فرق مبارک حضرت امیرالمومنین علیه السلام به اندازه هزار ماه در راه خداوند شکافته شده است.

وی افزود: حضرت امیرالمومنین علیه السلام در نزد خداوند مقام و جایگاه والایی دارد و اگر حضرت در عالم معنا یکبار برای انسان دعا و شفاعت کند قطعاً خداوند گناهان انسان را بخشیده و دعاهای او را مستجاب می کند.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: مودت و محبت حضرت نشانه ایمان است بر همین اساس حضرت می فرمایند؛ اگر من با شمشیر خود به یک مومن ضربه بزنم تا از من متنفر شود مرا ترک نخواهد کرد و اگر کل دنیا را به منافق بدهم تا مرا دوست بدارد، هرگز چنین کاری نخواهد کرد و لذا دوستی و محبت حضرت زمینه ای برای جلب رحمت الهی است و اگر امیرامرمنین (ع) نیز برای ما دعا نمایند یقیناً مورد بخشش و رحمت خداوند قرار خواهیم گرفت.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha