جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: پیامبراکرم (ص)فردی را شاه میوه شجره تربیتی اسلام معرفی کرد که ریشه اش علم و معرفت، بدنه اش اعتقاد به مبدا و معاد، شاخه اش ملکات اخلاق فاضله، شکوفه اش تقوای الهی و ثمره اش گفتار پسندیده، رفتار زیبا و عالی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، در اولین شب مراسم لیالی قدر در آستان مقدس سلطان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان با اشاره به فضیلت بالای شب های قدر نسبت به ماه های دیگر سال، گفت: همان طور که لحظه مرگ و اجابت دعا را برایمان مشخص نکرده اندتا همه فرصت ها را گرانبها بدانیم، شب قدر هم برای به دست آوردن آمادگی لازم درک این شب برایمان مبهم است. لذا مومنان در این شب ها می توانند با مناجات در درگاه حق و تمسک به ائمه(ع)، بهترین سرنوشت را برای خود رقم زنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر استفاده از فرصت گرانبهای شب های قدربا راز و نیاز به درگاه خداوند متعال، افزود: شب قدر علاوه بر اینکه فرصت خوبی برای درخواست طول عمر، سلامتی و گره گشایی است، شب های ولایت، امامت، عترت و توسل به امام زمان (عج) می باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، حضرت علی (ع) را شاه میوه تربیتی دین مبین اسلام دانست و گفت: پیامبراکرم (ص)فردی را شاه میوه شجره تربیتی اسلام معرفی کرد که ریشه اش علم و معرفت، بدنه اش اعتقاد به مبدا و معاد، شاخه اش ملکات اخلاق فاضله، شکوفه اش تقوای الهی و ثمره اش گفتار پسندیده، رفتار زیبا و عالی است .

وی با بیان اینکه هیچ فردی در اسلام از حضرت علی (ع ) نزدیکتر به نبی مکرم (ص) اسلام نبود، ادامه داد: در دوران حکومت 5 ساله حضرت علی (ع) در حین در گیر بودن با جنگ های جمل، صفین و نهروان، اقیانوسی در بخش حکمت علم  و عمل در وجودش موج می زد .

 امام جمعه کاشان ، دلاور مردی و شجاعت امیرالمومنین (ع) در برابر دشمنان را ستودنی دانست .

برپایه این گزارش، مردم دارالمومنین کاشان در نخستین شب از شب های قدر با حضور در مساجد و تکایا به راز و نیاز با پروردگار و سوگواری در غم ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداختند.

آیین احیای نخستین شب قدر به طور متمرکز شب گذشته علاوه بر حرم سلطان علی بن امام محمدباقر(ع)، در ناحیه مقاومت بسیج کاشان ، صحن مطهر محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل، پارکها و امامزادگان منطقه کاشان در فضای باز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حضرت علی (ع) شاه میوه تربیتی اسلام است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha