یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 956395
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
حجت الاسلام والمسلمين بهرامي

حوزه/ مدیر حوزه علمیـه خواهران استان اصفهان با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری، روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین بهرامی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان، با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: مبنای دین مبین اسلام و بعثت پیامبر اکرم(ص) تعلیم و تربیت است و مسأله تربیت و ارائه تعالیم انسانی و الهی به جامعه مهمترین رسالتی است که بر دوش پیامبران الهی و الیاء خداوند قرار داده شده است و در طول تاریخ بسیاری از پیامبران و اولیاء الله در این مسیر مهم به شهادت رسیده‌ و یا سختی‌ها و ملالت‌های بسیاری متحمل شده‌اند.

در هیچ جامعه بشری نمی‌توان و نباید مسأله تعلیم و تربیت را نادیده گرفت، چرا که اساس رشد، تعالی و پیشرفت جامعه و قرار داشتن افراد به عنوان تشکیل دهندگان یک جامعه در مسیر تعلیم و تربیت صحیح و دلسوزانه و مفید، نشان دهنده سلامت آن جامعه و تضمینی برای آینده روشن یک کشور است.

از این رو است که امام خمینی(ره) می‌فرمایند «معلمی شغل انبیاء است» جمله ای که نه از باب تملق یا تعارف بلکه در باب بیان یک حقیقت مهم مطرح شده است، آری معلم است که هدایتگر جامعه و بستر ساز رسیدن انسان‌ها به سعادت و کمال ابدی است.

حال اگر معلمی و استادی در یک عرصه مقدس باشد دیگر بدیهی است که هم بار این رسالت سنگین‌تر است و هم اهمیت و ارزش و جایگاه آن بیشتر است، اساتیدی که در حوزه‌های علمیه مشغول به تدریس معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ترویج اندیشه نبوی و علوی و تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) هستند قطعا بالاترین شئون را دارا هستند و کسی نمی‌تواند منکر جایگاه مهم آنها در کارگاه انسان سازی و رشد فکری و معنوی به نام حوزه علمیه بشود.

آری اساتید گرانقدر حوزه‌های علمیه سنگر داران عرصه تعلیم و تربیت طلاب مهذب و عالم و فاضلی هستند که قرار است نه تنها معلم تربیتی و تعلیم‌گر جامعه باشند بلکه قرار است با لحظه لحظه عمر خود بالاترین و با ارزش‌ترین تعالیم عالم بشریت یعنی تعالیم اسلام ناب محمدی را زنده نگهداشته و به مردم منتقل کنند، همین مسأله به خوبی بیانگر جایگاه اساتید حوزه‌های علمیه است.

امسال شاهد تقارن ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت معلم شهید انقلاب اسلامی شهید آیت الله دکتر مرتضی مطهری و روز معلم با ماه مبارک رمضان هستیم، ماهی که مبنا و زیرساخت معنوی و فکری آن انسان‌سازی و تربیت انسان است، همین موضوع را می‌توان به فال نیک گرفت برای رقم زدن ایامی سراسر تعلیم و آموزش اثرگذار و انسانی سازی در مدرسه رمضان المبارک.

قطعا فرصت تبلیغی موجود و فضای انسان‌ساز و معنوی ماه مبارک رمضان یک بستر بسیار مفید برای ارائه تعالیم مهدوی و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی در سطح جامعه است که لازم است طلاب و روحانیون و مبلغان خواهر و برادر و مسؤولان حوزه‌های علمیه به خوبی از این فرصت کمال استفاده را برای ارائه این مبانی در دستور کار برنامه های خود داشته باشند.

از سویی در کنار رسالت‌های خطیر و مهم و ارزنده معلمان و اساتید نباید فراموش کرد که یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه ما اساتید حوزه‌های علمیه هستند، در کنار رسالت مهم و سنگینی که این عزیزان بردوش می‌کشند حقیقتا آن چه نه به عنوان حقوق که به عنوان یک حق الزحمه ناچیز به آنها پرداخت می‌شود بسیار در مقابل تلاش‌های علمی و مجاهدت‌های شبانه روزی آنها ناچیز است اما همین مسأله بیانگر روحیه جهادی و تربیت صحیح اساتید حوزه علمیه در بستر مکتب اهل بیت(ع) است که با جان و دل و شوقی بی مثال در مدارس حاضر و به تدریس علوم و معارف اسلام ناب و تربیت شاگردانی برازنده سربازی امام زمان(عج) می‌پردازند.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با درود فراوان به روح پاک معلم شهید انقلاب اسلامی شهید آیت الله دکتر مرتضی مطهری، روز معلم و استاد را به تمام معلمان خالص و مخلص و اساتید گرانقدر حوزه‌های علمیه به ویژه بانوان فاضله عالمه حوزه‌ علمیه خواهران تبریک و تهنیت گفته و آرزوی توفیقات روز افزون برای همه این عزیزان دارد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha