سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمد حسن رستمیان - سمنان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: علاوه بر توحید و رساندن شاگردان به مراتب عالی توحیدی، دومین مسئله این است که معلمان شاگردان را به مرحله عالی سیر و سلوک و تهذیب هم برسانند یعنی یک دانش آموز زمانی تربیت می‌شود که معلم بتواند نقش اساسی خود را در تربیت انسانی او عملی کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: دوازدهم اردیبهشت ماه یاد و خاطره معلم شهید بزرگوار، شهید مطهری است که این روز را به نام روز معلم نام گذاری کردند.

وی ادامه داد: وقتی به آیات قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم در واقع اولین معلم انسان‌ها خود خداوند متعال است «عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ» این ایه از سوره مبارکه علق نشان میدهد که اولین معلم خود خدا است. بعد این مقام و این جایگاه تفویض می‌شود به انبیا که ارتباط با خداوند متعال دارند و خداوند آنها را با هدایت خاص خود و وحی به آنها پیام‌های خود را به آنها می‌رساند تا معلمی باشند برای بشریت بر همین اساس حضرت امام (ره) معلمی را شغل انبیا دانستند؛ هرکسی که در این جایگاه قرار دارد باید بداند که جایگاه بسیار با عظمتی است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: همان طور که خدا معلمی را به انبیاء تفویض کرده، در واقع باید معلمین بدانند این جایگاه یک جایگاه الهی و امانت است، چون باید انسان‌هایی تربیت شوند که توحید آنها به مراتب عالی برسد، بنابراین لازمه کار این است که خود معلم در علمی و دانشی که دارد به حد اعلی توحید رسیده باشد تا بتواند آن را منتقل کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان افزود: علاوه بر توحید و رساندن شاگردان به مراتب عالی توحیدی، دومین مسئله این است که معلمان شاگردان را به مرحله عالی سیر و سلوک و تهذیب هم برسانند یعنی یک دانش آموز زمانی تربیت می‌شود که معلم بتواند نقش اساسی خود را در تربیت انسانی او عملی کند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: اگر تربیت شاگردان موحد و مهذب به درستی توسط معلمین انجام شود، مسلم بدانید این فرد می‌تواند برای جامعه مفید باشد.

وی در پایان تاکید کرد: دانش بدون تهذیب و توحید تخریب برای جامعه بشریت است؛ ان شاءالله معلمان رسالت تربیت انسان های توحیدی و مهذب را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha