جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید محمد احمدی
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری

حوزه / مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مصداق بارز حاکمیت دین خدا در جهان است، گفت: انتخابات، میدان جهاد و مبارزه با دشمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شهرکرد با اشاره به شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: بندگان خدا در شب‌های قدر با تمام توان و دارایی به میدان آمده، بندگی خود را  به پیشگاه خدای متعال ابراز کرده و به ولایت ولی خدا امام عصر (عج) متصل می‌شوند.

وی، رکن اصلی بهره‌مندی از شب‌های قدر را صداقت بنده در برابر خدا دانست و افزود: لازم است انسان برای درک شب‌های قدر با صداقت و اخلاص در این میدان حاضر شود و به گناه، ضعف و خطای خود اغراق کند. آن‌گاه بخشش و مغفرت الهی برای او حتمی است.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: شب قدر بیداریم چون دغدغه و نگران سرنوشت خودمان را داریم و باید این نگرانی را داشته باشیم، چرا که این مسئله آن قدر مهم و اساسی است که امیرمؤمنان علی (ع) هم از پیامبر درباره عاقبت بخیری خودشان سؤال پرسیدند. روزی پیامبراعظم(ص) بعد از ایراد خطبه شعبانیه شروع به گریه کرد، علی(ع) عرض کرد: ای رسول خدا(ص) چرا گریه می‌کنی؟ فرمود: یا علی! گریه ام برای آن چیزی است که در ماه رمضان در حال نماز و به دست شقی‌ترین انسان فرقت شکافته و  محاسنت با خون خضاب می شود.

احمدی در ادامه روایت خاطرنشان کرد: بلافاصله حضرت علی (ع) می‌پرسند: ای رسول خدا این شهادت در حال سالم بودن دینم و مسلمان بودنم) است که فرمود: بلی در حال سلامت دینت خواهد بود.

وی تصریح کرد: خداوند متعال شب قدر را به بندگانش داده که ما را بصورت یکباره ببخشد و وجود انسان را پاک و نورانی کند و بار عظیم گناه و معصیت را از دوش ما بردارد.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شب قدر ما را به آن‌چنان سعه وجودی می رساند که در برابر بلاها صابر باشیم، قضاوت عجولانه نداشته باشیم، در برابر بداخلاقی‌ها حلیم باشیم و با مردم واطرافیان بداخلاقی نکنیم.

 احمدی اظهار کرد: سعه وجودی ما وقتی حاصل می‌شود که درک جامعی از جامعیت دین خدا داشته باشیم و اسلام را تنها فقط دین عبادی ندانیم بلکه حاکمیت اسلام را در تمام شئون زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود دانسته و به معنای واقعی کلمه اسلام را دین جهانی و جاودانه و جامع بدانیم تا سعه وجودی در ما شکل بگیرد.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران مصداق بارز حاکمیت دین خدا در جهان  است و باید یاور دین خدا باشیم.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در جهت حاکمیت دین خدا شکل گرفت، تصریح کرد: حفظ و صیانت از این انقلاب واجب است و امروز یکی از عرصه‌های مهم صیانت از انقلاب، انتخاباتِ مهمِ پیش رو است که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: اگر در شب‌های قدر به فکر آینده نظام و انقلاب نباشیم قطعا خسارت خواهیم داد، چرا که دشمنان به فکر انتخابات ما هستند و به شدت تلاش می‌کنند به خیال باطل خودشان ضربه‌ای به کشور و انقلاب زده و این راه نورانی را کم فروغ کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات، میدان جهاد و مبارزه با دشمن است، اضافه کرد: انتخابات، میدان شکست و خزلان دشمنانی است که کمر به نابودی نظام و انقلاب بسته‌اند. پس باید در این شب‌های قدر خود را برای مقابله با این دشمان آماده کرده و این جامعیت را در خودمان به وجود بیاوریم که قله و مهم‌ترین آن انتخابات پیش رو است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha