پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی عاشوری، معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران از آغاز فرایند انتخابات دوره دوم مجمع اساتید حوزه استان خبر داد.

حجت الاسلام علی عاشوری، معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، به تشریح نقش و جایگاه مجمع اساتید حوزه استان و فرایند انتخابات این مجمع پرداخت.

معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران با گرامیداشت سالروز روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، گفت: اساتید حوزه علمیه به عنوان مربی در شئونات مختلف زندگی طلاب ایفای نقش می کنند از جمله مسائل علمی، اخلاقی،  سیاسی، اجتماعی و ...،  آنها علاوه بر مقوله گفتاری در مقوله عمل هم می توانند به عنوان یک الگوی تمام عیار برای طلبه ها قرار بگیرند. یعنی به عنوان یک مربی آگاه و بصیر ایفای نقش می کنند، بنابراین نقش استاد در مدرسه و تربیت طلاب یک نقش محوری  است.

وی با اشاره به تعداد اساتید حوزه علمیه تهران، افزود: تعداد اساتید حکم دار در حوزه استان تهران  حدود ۴۰۰ نفر و همین تعداد هم اساتید فاقد حکم که با تمام توان برای ایفای نقش معلمی و راهبری طلاب تلاش می کنند.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به سابقه مجمع اساتید حوزه تهران، اظهار کرد: برای اولین بار در استان تهران سه سال پیش، مجمع اساتید حوزه شکل گرفت که با رای اعضای مجمع، شورای دبیرخانه مجمع شکل گرفت و توسط شورا، دبیر مجمع انتخاب گردید.

وی با اشاره به اتمام دوره سه ساله مجمع اساتید، گفت: از آنجایی که حکم مجمع عمومی و اعضای دبیرخانه و دبیر سه ساله است و زمان عضویت این عزیزان منقضی شده، انتخابات مرحله دوم در دستور کار مدیریت حوزه علمیه تهران قرار گرفت .

وی در ادامه به تشریح فرایند انتخابات مجمع اساتید حوزه تهران پرداخت و افزود: شرایط عضویت در مجمع عمومی همراه با فرایند انتخاب اعضای مجمع عمومی طی نامه ای به مدارس ارسال شده است و به دلیل شرایط خاص کرونایی، انتخابات این دوره مجمع به صورت مجازی برگزار خواهد شد، لذا اساتیدی که بخواهند در مجمع عمومی شرکت کنند باید حایز شرایط زیر باشند:

۱-  دارای کد فعال و استادی باشند

۲-  برخورداری از حسن شهرت و صلاحیت های علمی اخلاقی و سیاسی

۳-  اشتغال به تدریس منظم و روزانه

۴-  تلبس به لباس مقدس روحانیت

معاون آموزش حوزه علمیه تهران ادامه داد: انتخاب اولیه از طریق برگزاری انتخابات در شورای آموزش واحد حوزوی شکل می گیرد و به مدیریت حوزه تهران معرفی می شوند، در مرحله دوم بعد از شکل گیری مجمع عمومی ازبین آنها اعضای شورای دبیرخانه انتخاب می شوند.

وی، مدت زمان عضویت به عنوان عضو مجمع عمومی را سه سال اعلام کرد و افزود: مجمع عمومی اساتید می تواند جایگاه رفیعی برای رشد و تعالی حوزه های علمیه باشد. اگر تبادل و تضارب افکار در مجمع عمومی و شورای دبیرخانه مطرح و جلسات به صورت مستمر برگزار شود، بازوی فکری و عملیاتی برای مدیریت حوزه استان خواهد بود و می توان درخواست ها و افکار سنجیده آنها را به عنوان مصوبه در شورای حوزه علمیه استان تهران مطرح کنند.

حجت الاسلام عاشوری در پایان با تشکر از اساتید که در ایام کرونا به وظایف خود به خوبی عمل کردند، ابراز امیدواری کرد: با ریشه کنی این ویروس منحوس طلاب بتوانند در کلاس های حضوری از اساتید بهره ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha