پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابوالفضل احمدی
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری گفت: اصلاح سبک زندگی، راهی برای حل مشکلات امروزی است. مهم‌ترین مسئله فرهنگی که ما امروز با آن مواجه هستیم مسئله کاهش ازدواج جوانان است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد در پاسخ به این سؤال که وضعیت فرهنگی استان و کشور را چگونه می‌بینید؟، اظهار داشت: وضعیت فرهنگی استان و کشور وضعیت خوبی نیست و مهم‌ترین مسئله فرهنگی که ما امروز با آن مواجه هستیم، مسئله کاهش ازدواج جوانان است.

وی افزود: اگر مسئله ازدواج جوانان به درستی حل شود، کثرت طلاق، فساد و بی‌حجابی و رها شدن در پارک‌ها و خیلی از این مسائل حل می‌شود. البته بخشی از این مسئله و آسیب، ریشه در مسئله شغل و معیشت دارد که باید بستر کار را برای جوانان فراهم کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مهم‌تر از همه این‌ها که یکی از بسترهای حل مسئله ازدواج نیز بوده، مسئله فکر و اندیشه است. متاسفانه امروز ما به صورت اسلامی فکر نمی‌کنیم و سبک زندگی‌هایمان سبک زندگی اسلامی نیست.

احمدی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از این معظلات و چالش‌هایی که امروز جامعه با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند، رها شویم باید سبک زندگی‌هایمان را درست کنیم که اگر این مهم محقق شد، قطعاً ازدواج، اشتغال، ادارات و خیلی از مسائلمان درست می‌شود، پس ریشه و پایه مسئله سبک زندگی است.

وی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین معروفی که امروز مغفول مانده است، چیست؟، تصریح کرد: مهم‌ترین معروف مغفول‌مانده همین احیای مسئله امر به معروف و نهی از منکر است. امام باقر (ع) فرمود: "اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده شد، راه‌ها امن خواهد شد، کسب و کارها حلال خواهد شد و عدالت در جامعه حاکم خواهد شد." یعنی اگر ما قصد داشته باشیم خیلی از مشکلات را حل کنیم باید، مسئله معروف امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha