شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید مطهری

حوزه/مدیر پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: حقیقتاً سیره و روش آیت الله شهید مطهری، بهترین الگوی حوزویان و دانشگاهیان است.

دکتر روح الله عباسی شورشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: آیت الله شهید مطهری شخصیتی بود که از یک سو، آشنایی کامل با معارف نورانی قرآن و منابع دینی داشت و از سوی دیگر با اقتضائات دنیای جدید و محیط دانشگاه آشنا بود و لذا توانست با اساتید و دانشجویان ارتباط خوبی بگیرد.

وی با اشاره به این که روش و سیره شهید مطهری، الگوی نابی برای همه حوزویان و دانشگاهیان است، گفت: یکی از مشکلات امروز ما نبود یا کمبود فضای گفت و گوی جدی میان دانشگاهیان و حوزویان است، چرا که هر کدام از این ها به آن شکل نتوانسته اند با هم ارتباط لازم را بگیرند و لذا ما نیاز به تقویت ارتباط میان حوزه و دانشگاه داریم و بزرگانی چون شهید مطهری و شهید مفتح، اُسوه ها و الگوهای این جریان مبارک هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) همچنین بیان داشت: نباید ارتباط میان حوزویان و دانشگاهیان صرفاً در حد حرف و شعار باشد، البته در سال های گذشته گام های خوبی در این زمینه برداشته شده اما هنوز کافی نیست.

وی افزود: یکی از شاخصه های ممتاز شهید مطهری این بود که هم حوزه و علوم دینی را شناخته بود و هم با دانشگاهیان به خوبی ارتباط داشت و اتفاقاً در دانشگاه تدریس می کرد و لذا صحبت های ایشان هم در حوزه به دل حوزویان می نشست و هم برای دانشگاهیان جذاب و دنبال کننده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که یکی از مشکلات ما ضعف در بین رشته ای کار کردن علوم است، گفت: ما در بحث ارتباط صنعت و دانشگاه نیز مشکلاتی داریم و باید این حلقه های واسط به شکل کاربردی انجام شود، چرا که اگر این ارتباط ها به خوبی شکل بگیرد، پژوهش های ما نیز کاربردی تر خواهد شد.

عباسی شورشجانی همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید به کار میدانی و پژوهش های جدی در عرصه عمل، اهمیت و مزیت قائل شد، ضمن آن که ما باید جریان بین رشته ای را تقویت کنیم.

وی با بیان این که یکی از ویژگی های شهید مطهری، آزاداندیشی و دغدغه مندی ایشان بود و این که با صداقت و ایمان بالا به کارش می پرداخت، گفت: بزرگانی چون شهید مطهری از روی دغدغه ایمانی و پیگیری های بسیار توانستند بین برخی رشته های علوم انسانی با مباحث اسلامی ارتباط برقرار کنند و خروجی تلاش هایشان همچنان برای جامعه و حکومت اسلامی پربار و ارزشمند است و به جهت کار مخلصانه همچنان این بزرگوار جایگاه بسیار ممتازی هم در بین حوزویان و هم دانشگاهیان دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اعظم جهانگیر IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    بسیارخوشحالم که اعلام نمایم نیازامروزجوانان ارتباط صمیمی بدوراز تظاهر وصرفا روابط دوستانه بین حوزه ودانشگاه است