جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد همتیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: معلم جهت تربیت طلبه تراز انقلاب می بایست برای آن طلبه در عین حال که معلم است مربی و پدر نیز باشد؛ اگر این سه محور شکل نگیرد معلم به هدف اصلی خود نمی رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان در همایش گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید جامعة الزهرا سلام الله علیها با اشاره به نقش اساتید در تربیت طلبه تراز انقلاب گفت: جایگاه و نقش استاد بزرگترین عامل در تربیت طلبه است.

وی ابراز داشت: طلبه مطلوب و مقبول طلبه ای است که مرضی امام زمانش باشد؛ زیرا وقتی امام از انسان راضی باشد خداوند هم راضی است.

استاد اخلاق حوزه گفت: طلبه مطلوب را باید با توجه به فرمایشات اهل بیت علیه السلام بشناسیم؛ امام صادق علیه السلام می فرمایند: إِنَّا لَنُحِبُّ مِنْ شِیعَتِنَا مَنْ کَانَ عَاقِلا فَهِما فَقِیها حَلِیما مُدَارِیا صَبُورا وَفِیّا؛ ما از شیعیانمان کسانی را که عاقل، خوش فهم، بردبار، مداراکننده، صبور و با وفا باشد، دوست داریم.

وی بیان کرد: طلبه باید با بصیرت، دانا و زیرک باشد که بتواند در زمان های هجوم فتنه ها حق را از باطل و زشت را از زیبا تشخیص دهد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان اظهار کرد: امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه فتنه را به گردبادی که فضا را غبارآلود می کند و دید را پایان می آورد تشبیه نموده اند؛ اگر دید و چشم دل انسان خوب باز نباشد گرفتار فتنه و فتنه گران می شود.

استاد اخلاق حوزه ضمن اشاره به دیگر ملاک های مقبولیت طلبه گفت: صدق و درستی باید در گفتار، کردار،  نیات  و همه ابعاد زندگی طلبه ساری و جاری باشد.

وی عنوان کرد: طلبه باید واسطه بین امام و امتش باشد؛ ازبزرگترین رسالت طلبه این است که دست مردم به ویژه جوانانی که در معرض گمراهی هستند را در دست امامشان قراردهند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان در پایان گفت: معلم جهت تربیت چنین طلبه ای می بایست برای آن طلبه در عین حال که معلم است مربی و پدر نیز باشد؛ اگر این سه محور شکل نگیرد معلم به هدف اصلی خود نمی رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha