پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فاطمیان قزوین

 حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: بهترین راه شناخت و معرفی شخصیت وارسته و کامل حضرت علی (ع) کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه است، چرا که این دریای بزرگ آموزه های اخلاقی و دینی باید در تمام مناسبت ها مورد استناد قرار گیرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسئولین شهر اقبالیه ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) گفت: معرفی تمام ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) به عنوان یک الگوی انسان کامل برای جوانان در شرایط حاضر بسیار مهم و ضروری است

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) نمونه بارز یک انسان متعالی بودند و این امر علاوه بر پرورش در دامن پیامبر اکرم(ص)، ناشی از روحیه والای ایشان در حقیقت‌طلبی و خداباوری بود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نباید در پرداختن به شخصیت والای امیرالمومنین(ع) نگاه تک بعدی داشت و آن امام را تنها فردی در گوشه محراب و مشغول به راز و نیاز معرفی شود که در نهایت به شهادت رسیده است.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: بهترین راه شناخت و معرفی شخصیت وارسته و کامل حضرت علی (ع) کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه است، چرا که این دریای بزرگ آموزه های اخلاقی و دینی باید در تمام مناسبت ها مورد استناد قرار گیرد.

امام جمعه شهر اقبالیه عنوان کرد: سخن گفتن از مولا علی(ع) نهایت ندارد و شنیدن اوصاف و فضائل حضرت دل ها با طراوت و شاداب می کند.

وی بیان کرد: در شب قدر که شب‌زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت کرده  و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد. آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در شب قدر حوادث یک سال را تقدیر می کند و زندگی، مرگ، رزق، سعادت، شقاوت و چیزهایی دیگر از این قبیل را مقدر می ‌سازد که فرشتگان به امر پروردگار، آن را انجام می دهند و شیطان در این شب بیرون نمی‌آید تا صبح طلوع کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha