سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 956691
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
حجت الاسلام محمد هادی نظیری

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه افرادی که غافل از شب قدر باشند چیزی جز حسرت برای آنها باقی نخواهد ماند و این حسرت دیگر قابل جبران نیست، گفت:  تمامی اعمال شب قدر به دنبال تحقق این هدف هستند که ارتباطی با خداوند برقرار شود و از این راهی که برای برگشت به آغوش کریمانه حضرت حق فراهم شده، بشر به نحو احسن استفاده کند.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به لزوم استفاده و بهره‌بردن از شب‌های قدر، اظهار داشت: اینکه خداوند این شب‌ها را برتر از هزار ماه عنوان کرده به این دلیل بوده تا این نکته را یادآوری کند که شب قدر همانند دریای با عظمت و سفره با کرامتی است که برای استفاده انسان‌ها محیا شده و باید قدر آن را بدانیم.

وی با اشاره به اعمال این شب، خاطر نشان کرد:  تمامی اعمال شب قدر به دنبال تحقق این هدف هستند که ارتباطی با خداوند برقرار شود و از این راهی که برای برگشت به آغوش کریمانه حضرت حق فراهم شده، بشر به نحو احسن استفاده کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان افزود: باید به دنبال ایجاد انس و ارتباط با اهل بیت در این شب باشیم و با تمام وجود درب خانه پروردگار را دقل‌الباب کنیم و دعا کنیم که در این شب جز کسانی نباشیم که با وجود عبور از شب قدر، بازهم در خواب غفلت هستند.

وی با بیان این که قرار گرفتن مومنان در کنار هم و ایجاد فضای انس و الفت جمعی در استجابت دعا بسیار مهم است، گفت: مومنان در این شب با استغفار و دعای جمعی باید سعی کنند بهترین بهره را از فیوضات این شب ببرند.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به اینکه اگر مومنی شرایط حضور در اجتماعات را ندارد، باید در منزل مشغول دعا و عبادت شود، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در این سه شب و خصوصا در شب بیست و سوم اجازه خوابیدن به فرزندان خود را نمی دادند و آنها را بیدار نگه می‌داشتند.

وی با تاکید بر اینکه عدم بهره‌مندی از شب قدر قابل جبران نیست، گفت: مثل شب قدر همانند فردی است که در تاریکی بیابان به همراهان خود گفت تا تمامی سنگ‌های موجود بر روی زمین که همه آنها ارزشمند هستند را بردارند، اما عده ای این موضوع را جدی گرفتند و عده‌ای غفلت ورزیدند، و زمانی که خورشید بر آمد همه متوجه شدند که تمامی این سنگ‌ها، طلا و سنگ‌های قیمتی بوده است و دیگر از آن محل دور شده بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: بنابراین در شب قدر نیز افرادی که از آن استفاده کنند خوشحال خواهند بود و افرادی که غافل از شب قدر باشند چیزی جز حسرت برای آنها باقی نخواهد ماند و این حسرت دیگر قابل جبران نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha