پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 956735
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
محمد عبادی زاده - امام جمعه بندرعباس

حوزه/ امروز در هیاهوی تقابل سنت و مدرنیته هرمزگان توانسته است اصالت فرهنگی خود را همچنان با هنر اصیل این خطه جنوب ایران حفظ نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در رابطه با فرهنگ هرمزگان، در یادداشتی آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

مردم جنوب ایران که بخشی از حیات فرهنگی آنان در قالب صنایع دستی و خانگی تبلور و تجلی یافته، سالیانی است که با خود یک مسئولیت فرهنگی را یدک می‌کشد.

 امروز در هیاهوی تقابل سنت و مدرنیته هرمزگان توانسته است اصالت فرهنگی خود را همچنان با هنر اصیل این خطه جنوب ایران حفظ نماید.

 صنعت گلابتون‌دوزی بخشی از این فرهنگ است که مسئولیت حراست از ارزشها و اصالت مردمان این سامان در پوشش و حجاب مردم هرمزگان را در کنار حس زیبایی گرایی آنان به منصه ظهور رسانده است.

انتخاب شهر بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون‌دوزی می تواند گام مثبتی در راستای گسترش فرهنگ کار و اشتغال و حفظ اصالت های بومی مردمان اصیل آن باشد و این مهم می تواند تاثیر بسزایی در معرفی هنرهای سنتی این منطقه در ابعاد ملی و جهانی داشته باشد.

 بر خود لازم می دانم ضمن تشکر و تقدیر از حسن اهتمام به این امر توفیقات روز افزون صنعتگران هنرمندان و صاحبان صنایع دستی استان هرمزگان را از خداوند متعال آرزو نمایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha