سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شعبانی

حوزه / امام جمعه همدان خطاب به افرادی که با تاکید بر مذاکره، به نفی میدان می‌پردازند، گفت: به این افراد پیشنهاد می‌دهیم مشکل ملت مظلوم یمن که نزدیک به هفت سال است در بدترین شرایط زیر بمباران دشمن قرار گرفته‌اند را با مذاکره و دیپلماسی حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جلسه بزرگداشت یوم الله قدس، با تاکید بر اینکه احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت جامعه مسلمین، از آموزهای دینی است، اظهار داشت: متاسفانه در چند روز گذشته پس از انتشار صورت وزیر امور خارجه، دوگانگی بین دیپلماسی و میدان در جامعه مطرح شده است.

وی با بیان اینکه هر گونه دو قطبی سازی، کار شایسته‌ای نیست، گفت: میدان و دیپلماسی مکمل یکدیگر و یک روح در دو بدن هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری، میدان زمینه را برای دیپلماسی فعال فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه جریان قدس و فلسطین دارای تجربه‌ای ۷۰ ساله در زمینه تقابل بین دیپلماسی و میدان است، خاطر نشان کرد: این تجربه نشان داده که دیپلماسی بدون در نظر گرفتن مقاومت و میدان به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: این جریان مقاومت بود که باعث عقب نشینی اسرائیل شد و  لذا خوب است که امروز از تجربه فلسطین در بحث دیپلماسی و میدان استفاده کنیم.

امام جمعه همدان خطاب به افرادی که با تاکید بر مذاکره، به نفی میدان می‌پردازند، یادآور شد: به این افراد پیشنهاد می‌دهیم مشکل ملت مظلوم یمن که نزدیک به هفت سال است در بدترین شرایط زیر بمباران دشمن قرار گرفته‌اند را با مذاکره و دیپلماسی حل کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت روز قدس، بر لزوم بزرگداشت این روز در فضای عمومی جامعه تاکید کرد و گفت: اینکه به دلیل شرایط موجود امکان برگزاری مراسم روز قدس به صورت هر سال وجود ندارد، نباید باعث غفلت ما از فضا سازی این روز در جامعه و تبیین اهمیت آن در بین مردم شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه فلسطین نماد مقاومت است، یادآور شد: گروه‌های سرود که در این روز در سطح شهر حضور دارند می‌توانند با استفاده از اشعار خود مواضع جریان فلسطین را در جامعه احیا کنند.

وی در پایان با اشاره به سالروز بمباران نمازگزاران همدانی در روز قدس سال ۶۱، خاطر نشان کرد: صدا و سیما همدان انتشار گزارشی برای این روز را در برنامه خود قرار دهد و این اتفاق مهم باید در سطح ملی معرفی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha