چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نادر حقیقی - مدیر حوزه علمیه هرمزگان

حوزه / مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: حوزه علمیه از زمان رسول گرامی اسلام از مکه مکرمه آغاز شد و در مدینه با ساخت مسجدالنبی، آن را تبدیل به پایگاهی برای تبلیغ دین اسلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی در جلسه ویدیو کنفرانسی با مدیران مدارس متوسطه استان هرمزگان، با اشاره به تشکیل حوزه علمیه از زمان پیامبر اسلام (ص) گفت: حوزه علمیه از زمان رسول گرامی اسلام از مکه مکرمه آغاز شد و در مدینه با ساخت مسجدالنبی، آن را تبدیل به پایگاهی برای تبلیغ دین اسلام کردند. افراد بسیاری از آن پایگاه، معارف اسلام را می آموختند و با اعزام به شهرهای مختلف به گسترش و تبلیغ اسلام می پرداختند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: ائمه معصومین (ع) نیز این راه را ادامه دادند و اوج آن در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است که ۴۰۰۰ شاگرد در درس امام صادق (علیه السلام) شرکت می کردند و از جمله شاگردان ایشان، ابوحنیفه رئیس مذهب حنفی و مالک ابن انس رئیس مذهب مالکی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی خاطرنشان کرد: در کنار دروس عمومی حوزوی در مقاطع مختلف برخی از حوزه های دانشی تخصصی نیز تدریس می گردد.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان در رابطه با ثبت نام علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه های علمیه، گفت: علاقه‌مندان مقطع سیکل و اتمام پایه هشتم، دیپلم و دارندگان مدارک دانشگاهی می توانند اقدام به نام نویسی کنند. داوطلبان جهت ثبت نام به مدیریت حوزه علمیه استان، مدارس علمیه سراسر استان واقع در شهرستان های جاسک، بشاگرد، میناب، سندرک، رودان، بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرلنگه، پارسیان و یا سایت www.paziresh.ismc.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha