پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام شعبانلی قزوین

حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج با تاکید بر الگوگیری از حضرت علی(ع)، عنوان کرد: حضرت علی (ع) اسوه سجایای اخلاقی هستند که حسن خلق، سخاوت و بخشندگی، عدالت، مهربانی با یتیمان و آداب حکومت داری که در نامه ایشان به مالک نیز قید شده، در زمره ویژگی های آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اکبر شعبانلی، مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج، در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و در جمع طلاب و اساتید این مدرسه گفت: در این ایام خوان رحمت الهی گسترده است و فرصتی ویژه برای کسانی است که بخواهند با خدای عزوجل آشتی کنند و با قرار گرفتن در مسیر خودسازی و خودشناسی، با خداوند عهد و پیمان بسته که خود را از دام گناهان دور کرده و فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر الگوگیری از حضرت علی(ع)، عنوان کرد: حضرت علی (ع) اسوه سجایای اخلاقی هستند که حسن خلق، سخاوت و بخشندگی، عدالت، مهربانی با یتیمان و آداب حکومت داری که در نامه ایشان به مالک نیز قید شده، در زمره ویژگی های آن حضرت است.

وی  با بیان اینکه حضرت علی (ع) در راه دین فداکاری بسیاری کردند، خاطرنشان کرد: حضرت همه هستی خود را فدای اسلام و پیامبر(ص) کردند و اوج از خودگذشتگی ایشان در شب لیلة‌المبیت است که  خود را در برابر خطر حمله ۴۰ شمشیر آخته قرار دادند تا پیامبر (ص) سلامت باشند.

مدی مدرسه علمیه شهرستان آوج تصریح کرد: حضرت علی (ع) اولین مرد مسلمان بودند و پذیرش حقیقت عظیم اسلام و لبیک به دعوت پیامبر(ص) نشان‌دهنده الهی آن حضرت بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha