پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماز عید فطر

حوزه / نماز عید فطر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به امامت نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین در خیابان شهدا برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در  جلسه برگزاری نماز عید فطر که با حضور مسئولان ستاد استانی کرونا برگزار شد،  گفت: خون دل‌ها خورده شده تا نماز عید فطر در قزوین به صورت یکپارچه برگزار شود، چرا که امیرالمؤمنین(ع) در این خصوص تأکید داشته‌اند تا مردم نماز عید فطر را جمعی و یکپارچه برپا کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین  تصریح کرد: در دوران امیرالمؤمنین (ع) برخی از مردم به حضرت پیشنهاد کردند برای کسانی که نمی‌توانند برای نماز عید فطر به بیرون از شهر بیایند، مسجد و امام جماعتی در نظر بگیرد اما حضرت نپذیرفت و فرمود من کراهت دارم سنتی بگذارم که رسول خدا (ص) آن را نگذاشت و در نهایت نماز عید فطر را متمرکز و یکپارچه برگزار کرد.

 امام جمعه قزوین  خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله امسال نیز نماز عید فطر در قزوین با حضور و نظارت متولیان حوزه مقابله با کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت متمرکز برگزار شود و ملاحظات مسئولان بهداشت و درمان و ستاد کرونا مورد توجه قرار گیرد.

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مسئولان ستاد استانی کرونا اظهار کرد: به خاطر مراقبت‌هایی که صورت گرفت، استان در حال ثبات و پایدار در بحث کرونا قرار گرفته است و در هفته آینده نیز فرصت داریم تا با رعایت و نظارت بیشتر این روند ثبات و پایداری را ادامه دهیم.

 وی عنوان کرد: امامان جماعت مساجد و نمازگزاران رعایت بسیار خوبی داشته‌اند و همگی قدردان همکاری گروه‌های مذهبی در مقابله با کرونا هستیم.

 مسئول ستاد استانی مبارزه با کرونا بیان کرد: مردم علاقه زیادی برای حضور در نماز عید فطر دارند و تلاش می‌کنیم نماز عید فطر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و کمک می‌کنیم این مهم تحقق یابد.

محمد شفیعی، فرماندار شهرستان قزوین نیز در این برنامه بیان کرد: فرمانداری قزوین آمادگی پشتیبانی از برگزاری نماز عید فطر را هم از بعد امنیتی و هم نیروی انسانی دارد و امیدواریم با همکاری و همدلی مسئولان شاهد برپایی نماز باشکوه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم.

نماز عید فطر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قزوین  برگزار می شود

 دکتر پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در این برنامه با ابراز خرسندی از روند کنترل بیماری کرونا در پیک چهارم بیان کرد: در حال حاضر به لحاظ امکانات و ظرفیت‌های استان توانایی تزریق ۱۰۰ هزار واکسن را در روز داریم و هر زمان واکسن به میزان کافی به دستمان برسد، واکسیناسیون با سرعت انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۸۵ درصد فوتی‌ها بالای ۶۵ سال سن دارند و اگر واکسیناسیون این رده سنی به پایان برسد، درصد فوتی‌ها کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

دکتر نامدار با بیان اینکه در مرحله جدید ۱۳ هزار واکسن به استان تخصیص داده شده است، خاطرنشان کرد: گروه‌های پرخطر با سرعت در حال واکسینه شدن هستند و امیدواریم این روند با ورود واکسن‌های جدید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر نزدیک ۲۵ الی ۲۶ هزار نفر در استان قزوین واکسن دریافت کرده‌اند. متأسفانه برخی از رسانه‌ها درباره اثرگذاری برخی واکسن‌ها نظیر واکسن چینی «سینوفارم» و «آسترازنکا» گزارش غلط به جامعه دادند و مشکلاتی به وجود آوردند.

 گفتنی است مقرر شد نماز عید فطر در خیابان شهدای قزوین با رعایت شیوه نامه های  بهداشتی برگزار شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha