پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
image.png

حوزه/ دفتر تبلیغات اسلامی نماد عقلانیت جمهوری اسلامی و از نهادهای تأثیرگذار، تصمیم ساز و اصلی در عرصه فرهنگ و علوم انسانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی با اشاره به سالروز تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی یکی از مهم ترین محصولات یا تأسیسات راهبردی جمهوری اسلامی است.

وی گفت: روند شکل گیری دفتر تبلیغات اسلامی نشان می دهد که یک نگرش راهبردی در حاکمیت و حکمرانی وجود داشته که این دفتر در آن چارچوب شکل گرفته است.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب های جهان تفاوت داشته و هویتی جدای از آنها دارد، زیرا انقلاب اسلامی دارای یک هویت فرهنگی مبتنی بر یک سلسله تئوری ها و باورهای دینی مردم و رهبران است.

وی، ویژگی های مهم فرهنگی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: این دغدغه در میان انسان های تأثیرگذار در انقلاب اسلامی وجود داشت که یک سری نظام هایی برای حوزه علوم انسانی و فرهنگ در جامعه ساخته شود، از این رو، سازمان های مختلفی برای این امر تأسیس شد که یکی از مهم ترین این سازمان ها دفتر تبلیغات اسلامی است.

 دفتر تبلیغات اسلامی؛ نماد عقلانیت جمهوری اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی را نماد نظام سازی در حوزه فرهنگ و علوم انسانی در انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه نظام سازی راهبردی فعالیت شایانی داشته و دارد؛ این دفتر نماد عقلانیت جمهوری اسلامی است و نشان می دهد که رهبران انقلاب و تصمیم گیران عرصه انقلاب با یک عقلانیت تعریف شده ای به سمت نظام سازی در حوزه فرهنگ و علوم انسانی رفته اند.

وی گفت: تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی نشان می دهد که رهبران انقلاب اسلامی به همان میزان که برای شکل گیری قانون در جامعه دغدغه داشته اند، در حوزه های علوم انسانی و مسائل جامعه نیز دغدغه مند بوده اند.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اقدامات این نهاد حوزوی در طول انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امروز دفتر تبلیغات اسلامی به آن کارکرد اصلی و راهبردی خود بسیار نزدیک است؛ اگر فرض کنیم قرار بوده است دفتر تبلیغات اسلامی به طور نظام مند به حل مشکلات جمهوری اسلامی در عرصه فرهنگ بپردازد و راه هایی را پیشنهاد کند و نماد عقلانیت نظام باشد، امروز به کارکرد خود نزدیک شده و با شکل گرفتن قطب های فکری و فرهنگی و میزها در دفتر تبلیغات اسلامی و نگاه و نگرشی که در آن وجود دارد، آن هویت و هدف خود را بیشتر نشان می دهد و درخشنده تر است.

وی افزود: با مطالعه اهداف دفتر تبلیغات اسلامی و مطالبات یا تعاریفی که در بیان رهبران انقلاب به عنوان ذی نفعان اصلی نسبت به آن وجود دارد، می توان کارکرد عقلانیت محورش را ارتقا بخشید و شفاف تر و کارآمدتر کرد.

دفتر تبلیغات اسلامی از نهادهای تأثیرگذار، تصمیم ساز و اصلی در عرصه فرهنگ و علوم انسانی

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی را به عنوان یکی از نهادهای تأثیرگذار، تصمیم ساز و اصلی در عرصه فرهنگ و علوم انسانی دانست و خاطرنشان کرد: هر چه بتوانیم به هویت اصلی دفتر تبلیغات اسلامی نزدیک شویم، رشد کرده و برای نظام اثربخش تر شده و به مجموعه کارمندان دفتر انگیزه کاری بیشتری خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha