جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه جامعه امروز و نسل جدید نیازمند شنیدن روایت های شهدا و والدین شهدا هستند، گفت: جوانان ما باید با امثال حاج جلال هایی آشنا شوند که با تقدیم جگرگوشه خود و حتی همه زندگی، چه خدماتی را به اسلام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان بعد از ظهر امروز در آئین رونمایی از مسابقه کتابخوانی حاج جلال با تقدیر از گردآوردندگان کتب خاطرات دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: استان همدان با وجود افراد صاحب قلم در عرصه در روایتگری و شرح حال شهدا در کشور جز استان های پیش قدم است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت گردآوری تمامی خاطرات رزمندگان و مجاهدان هشت ساله دفاع مقدس برویم، گفت: هنوز با گذشت سال های سال بازهم روایت‌های بسیاری در سینه ایثارگران، رزمندگان و خانواده‌های این عزیزان وجود دارد و گفته نشده و لذا لازم است که با استفاده ار هنر اصحاب قلم، این خاطرات به رشته تحریر درآید.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جامعه امروز و نسل جدید نیازمند شنیدن این حرف ها هستند، مطرح کرد: جوانان ما باید با امثال حاج جلال هایی آشنا شوند که با تقدیم جگرگوشه خود و حتی همه زندگی، چه خدماتی را به اسلام کرده اند.

وی با بیا اینکه در جنگ روایت ها باید به خوبی این معارف و ارزش ها را به گوش جامعه برسانیم، عنوان کرد: مخاطب این فرمایش حضرت امام(ره) ک فرمودند مردم ما در این روزگار از مردم در دوران امیرالمومنین برتر هستند، امثال حاج جلال و دیگر والدین شهدا و ایثارگرانی است که با تمام وجود در میدان حاضر شدند.

شهدا قهرمانان ملی در هر شهر و منطقه ای هستند

احمدرضا احسانی، مدیر کل ارشاد اسلامی استان نیز با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی «حاج جلال»، به تشریح اهدف آن پرداخت و اظهار داشت: مهم ترین هدف از برگزاری این مسابقه بزرگداشت فرهنگ پایداری و ترویج مطالعه در جامعه است.

وی با بیان اینکه مسابقه، برداشتی آزاد از کتاب حاج جلال که شامل خاطرات حاج جلال حاجی بابایی پدر شهیدان علیرضا و ابوالقاسم حاج بابایی در قالب شعر، دلنوشته، قطعه ادبی، متن است، گفت: قطعا شهدای بزرگوار، قهرمانان ملی هر شهر و منطقه ای هستند که باید به عنوان الگوی جامع در سطح جامعه معرفی شوند که در این راستا انتشار خاطرات و سبک زندگی آنها از مهم ترین راه های دستیابی به این هدف است.

مدیر کل ارشاد اسلامی همدان با اشاره به نحوه شرکت در این مسابقه خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان می توانند برای شرکت در این مسابقه، با مراجعه به سایت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آدرس hamedan.farhang.gov.ir فایل صوتی کتاب «حاج جلال» را دریافت کنند.

گفتنی است، شهید علیرضا حاجی بابایی ۳۹ سال پیش در چنین روزی یعنی ۲۳ ماه رمضان، در عملیات رمضان به شهادت رسید.   

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha