جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گرامیداشت روز معلم

حوزه/ مراسم گرامیداشت مقام معلم و استاد، با سخنرانی سرکار خانم تقوی، مدرس حوزوی و همچنین با حضور مجازی دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان، از سوی مدرسه علمیه الزهرا(س) هندیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مراسم گرامیداشت مقام معلم و استاد، با سخنرانی سرکار خانم تقوی، مدرس حوزوی و همچنین با حضور مجازی دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان، از سوی مدرسه علمیه الزهرا(س) هندیجان برگزار شد

در این مراسم، خانم تقوی، با اشاره به آثار علمی شهید مطهری، اظهارداشت: این شهید والامقام به ما آموخت که اگر علم با عمل و اخلاق و ایمان آمیخته نباشد، ارزشی نخواهد داشت.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «طلب دانش برای مسلمان واجب است»، گفت: جویندگان دانش را خداوند متعال دوست دارد، وقتی طلب علم و دانش در نزد خداوند و اهل‌بیت(ع) این‌قدر مهم است، پس  معلم که به تعلیم علم و دانش می‌پردازد قطعاً جایگاه ویژه‌ای دارد.

تقوی با اشاره به جایگاه استاد در روز قیامت، بیان کرد: پیامبر اکرم می‌فرمایند «بخشنده‌ترین بخشنده‌ها خداوند است و من بخشنده‌ترین فرزندان آدم هستم و بعد از من از همه شما بخشنده‌تر کسی است که علم و دانش را فرا گیرد و به دیگران بیاموزد؛ چنین کسی روز قیامت خودش به‌تنهایی به‌صورت یک امت برانگیخته می‌شود» و این نشان‌دهنده جایگاه ویژه معلم است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم مجازی میان دانش آموزان مسابقه‌ای برگزار و جوایزی نفیس به برگزیدگان اهدا شد.

انتهای پیام/.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha