پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فلسطین

حوزه/ نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حمایت از آرمان قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین، وظیفه شرعی و انقلابی ماست.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که روز جهانی قدس یک نقطه عطف بزرگ و روزی حماسه ساز در مقابل با صهیونیست ها به عنوان بدترین انسان های طول تاریخ است، اظهار داشت: زیاده خواهی، سلطه طلبی و تفکرات برتری جویانه صهیونیسم حقیقتاً یک خطر بزرگ جهانی آن هم در منطقه غرب آسیاست، کما این که با دسیسه های نظام سلطه جهانی به خصوص انگلیس خبیث، این غده سرطانی شکل گرفت و امروز بیشترین حمایت ها از سوی شیطان بزرگ، آمریکا در قبال این رژیم غاصب و جنایتکار صورت می گیرد.

وی افزود: البته از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی با تأکیدات خاص حضرت امام(ره) و در ادامه هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری، روز قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، به یکی از مهم ترین محورهای مطرح در انقلاب اسلامی تبدیل شد و امروز جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در کنار ملت مظلوم فلسطین و مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است.

وی گفت: امروز به لطف الهی، جریان مقاومت اسلامی منطقه و حامیان آرمان قدس شریف قدرتمند تر از همیشه در صحنه حضور دارند و ما شاهد آثار و برکات راهپیمایی ها و حمایت های معنوی ملت شریف ایران و مردم آزادی خواه سراسر جهان از انتفاضه قدس و پایداری فلسطینیان در طول این سال ها بوده ایم.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که حمایت از آرمان قدس و فلسطین مظلوم، وظیفه شرعی و انقلابی ماست، خاطرنشان کرد: این وظیفه ایجاب می کند که در هر شرایط و موقعیتی در روز جهانی قدس فعال و در صحنه باشیم و این حمایت خود را به دنیا نشان داده و از آن سو خشم و انزجار خویش از رژیم صهیونیستی و حامیان آن ها را به تصویر بکشیم.

وی با بیان این که تراز فکری و بصیرت ملت ما یک تراز جهانی است و این ها به برکت انقلاب اسلامی و هدایت های امام و رهبری حاصل شده است، گفت: در حالی که برای دومین سال پیاپی به جهت شیوع ویروس منحوس کرونا، امکان راهپیمایی مثل سالیان قبل وجود ندارد، باید از طریق ابزارهای مختلف رسانه ای و فضای مجازی بکوشیم که حمایت از قدس و فلسطین به یک حرکت و فرهنگ جهانی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی ادامه داد: مساله کرونا مانع از بروز و ظهور فهم و دقت و بصیرت ملت ما و دیگر ملت ها در این جریان نمی شود و امسال نیز ملت های آزادی خواه جهان، حمایت قاطعانه خود از قدس و فلسطین را نشان می دهند.

وی همچنین بیان داشت: در سال های اخیر متأسفانه برخی دولت های منطقه با رژیم صهیونیستی به سمت عادی سازی روابط رفته اند و حال آن که در این شرایط میدان مجاهدت و مقاومت، لازمه دفاع از آرمان قدس شریف است و لذا ایجاد دوگانه دیپلماسی و مقاومت، امری نابخردانه و خالی از دقت نظر است و مسئولان ما باید دقت کنند که خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد چنین دوگانه های غلطی نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha