سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
روز قدس

حوزه/ روز قدس، نماد حریت، ظلم ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی و تجلی فریادهای آزادی خواهانه و عدالت طلبانه مظلومان در برابر غاصبان، زورگویان و متجاوزان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زهرا آبام در نشستی مجازی، به مناسبت روز جهانی قدس، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله گفت: روز قدس که به طور رسمی روز جهانی قدس نامیده می‌شود، یک رویداد سالانه است که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود.

 وی افزود: این رویداد به منظور ابراز حمایت از فلسطین و مخالفت با صهیونیسم و دولت اسرائیل توسط جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران آغاز شد.

فعال فرهنگی تصریح کرد: روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت‌های مسلمان حول مسئله فلسطین و قدس شریف به عنوان اولین مسئله جهان اسلام تبدیل شده است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در چنین روزی به پا می خیزند.

خانم آبام ادامه داد: در این روز مردم مسلمان و آزادیخواه کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم، آیین ها و راهپیمایی گسترده بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید می کنند و خواستار اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت‌های مسلمان و کل بشریت به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: در سایه این پشتیبانی‌ها و حمایت‌های جلوه‌گر در روز جهانی قدس است که ما هر ساله شاهد تقویت و افزایش توان و بنیان مقاومت در منطقه به ویژه مقاومت فلسطین بوده‌ایم که گواه آن نیز بازدارندگی موشکی قوی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

فعال فرهنگی افزود: همبستگی هر ساله با مسئله فلسطین و قدس شریف، تقویت روحیه مبارزاتی ملت فلسطین به ویژه اهالی قدس را در برابر تجاوزگری‌ها ودسیسه‌های صهیونیست‌ها علیه این شهر مقدس و مسجد مبارک القصی را به همراه داشته است.

آبام گفت: مردم مسلمان ایران نیز، برای بزرگداشت این روز تاریخی از همه بسترهای موجود در فضای حقیقی و مجازی بهره می‌گیرند و با حمایت بی دریغ از مبارزات و آرمان ملت فلسطین، پاسخ قاطعانه ای به شیطنت‌های رژیم اشغالگر قدس و مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر داده و نشان می‌دهند که آرمان آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز را هرگز فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha