جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مشترک وحدت و مقاومت با علما و روحانیون تشیّع و تسنن شهرستان درمیان

حوزه/ حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه جوانان مسلمانان در کشورهای مختلف و بلاد اسلامی و حتی آزادی خواهان غیر مسلمان باید آگاه و هو شیار شوند و این وظیفه ما مبلغان دینی شیعه و سنی است، گفت: این رسالتی است که بر دوش مبلغان دینی گذاشته شده است و وظیفه ماست که تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، در نشست «وحدت و مقاومت» روحانیون شیعه و سنی شهرستان درمیان، گفت: قدرت و مولفه های قدرت امت اسلامی بسیار بالا است، اما لازم است که مولفه های قدرت را بشناسند و باور کنند و بکار ببندند.

وی، ایمان به خداوند قادر را یکی از مولفه های قدرت مسلمانان دانست و افزود: باور به اینکه مسیری را که طی می کنیم مورد عنایت و تایید پروردگار این عالم است برای رسیدن به نتیجه کافی است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه پیروی از قران کریم دیگر مولفه مهم قدرت در مسلمانان است، گفت: پیامبر گرامی اسلام و سلاله پاک او در این زمان، مولفه قدرت جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه ظرفیت و استعداد نیروی انسانی امت اسلام بسیار بالا است، ادامه داد: ظرفیت های استراتژیک و ذخایر و معادن جهان اسلام و منطقه غرب آسیا یک ظرفیت عظیمی است که در اختیار مسلمانان است.

وی با بیان اینکه ترس از مرگ، ضعف و سستی و مال دوستی هم یکی از موضوعاتی است که دشمنان دارند و این برگ برنده ای برای ما مسلمانان است، گفت: درست نیست که این همه مولفه قدرت داشته باشیم، اما سالیان سال فرزندان امت اسلام در زیر چکمه کثیف ترین موجودات و افرادی که بویی از انسانیت نبرده اند لِه و تحقیر شوند، مورد شکنجه و آزار قرار گیرند و مظلومانه خون آنها به زمین ریخته شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، عدم باور درست به این همه توانمندی و استعداد و امکانات و به کار نبستن این امکانات و کم استقامت کردن در طول این مسیر  از سوی حاکمان اسلامی را از موارد و موانع بر سر راه تحقق وحدت کامل بین مسلمانان دانست و افزود: نظام انقلابی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و در ادامه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ثابت کرد که توجه به مولفه های قدرت می تواند برگ برنده را به نفع جبهه مقاومت تغییر دهد.

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: تدبیر حکیمانه امام راحل در خصوص نامگذاری روز قدس از همین نوع برنامه ها است که امروز شاهد آثار و نتایج آن هستیم.

وی با بیان اینکه امروز موازنه قدرت برعکس شده و اهداف پلید و شوم صهیونیست ها جای خود را به ترس داده و آنها امروز به دنبال راهکاری برای فرار از منطقه هستند، اظهارداشت: صهیونیست ها به این راحتی نمی توانند فرار کنند، آنها باید تقاص خون هایی که از مسلمانان ریختند را در همین منطقه پس بدهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه جبهه مقاومت و فرزندان مومن جامعه اسلامی تقاص خون برادران شهید خود و مردم ستم دیده منطقه را  از صهیونیست ها خواهند گرفت، گفت: وظیفه ما این است که مانند سردار سلیمانی و یاران ایشان، با سلاح تبیین و تبلیغ موضوع را برای مردم باز کنیم.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه جوانان مسلمانان در کشورهای مختلف و بلاد اسلامی و حتی آزادیخواهان غیر مسلمان باید آگاه و هوشیار شوند و این وظیفه ما مبلغان دینی شیعه و سنی است، گفت: این رسالتی است که بر دوش مبلغان دینی گذاشته شده است و وظیفه ما است که تبیین کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه پیروزی از آن حق، اسلام و مسلمین و جبهه حق است، افزود: باید مسلمانان به خود بیایند و در این پیروزی نقش داشته باشند و منفعل نباشند، چراکه زیبنده مسلمان نیست که فریاد مسلمانی را بشنود و به فریاد او نرسد اما نوع جهاد ما تبیین و تبلیغ است.

انتهای خبر/11

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha