پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
روز قدس

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) گنبد کاووس گفت: به اعتقاد حضرت امام، تقابل ظالم و مظلوم همیشگی است و روز قدس نماد این تقابل است و فقط به جهان اسلام اختصاص ندارد، بلکه یک روز جهانی و مقابله با ابر قدرت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فریبا تیموری در نشست فرهنگی که به مناسبت فرا رسیدن روز قدس به صورت مجازی ویژه طلاب، اساتید و کارکنان مدرسه برگزار شد، بیان کرد: روز جهانی قدس، یکی از میراث های گرانسنگ امام راحل است که استکبار جهانی به شدت از اعلام این روز احساس نگرانی و ترس داشته و دارند.

وی افزود: با بررسی مجموعه سخنان امام راحل در مورد روز قدس، می توان به فراگیر و جهانی بودن این مفهوم پی برد؛ مسأله ای که فرامذهبی و فرا ملیتی و وجه مشترک مابین همه مسلمانان است و موجب انسجام و وحدت کلمه درون جامعه اسلامی می گردد.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) گنبد کاووس با بیان هوشیاری امام در انتخاب زمان این روز بزرگ، گفت: قرار دادن روز قدس در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان که عموم مسلمانان با تاثیرپذیری از آثار معنوی این ماه، خود را تهذیب و تزکیه کرده اند، از ظرافت خاصی برخوردار است.

تیموری توضیح داد: به اعتقاد حضرت امام، تقابل ظالم و مظلوم همیشگی است و روز قدس نماد این تقابل است و فقط به جهان اسلام اختصاص ندارد بلکه یک روز جهانی و مقابله با ابر قدرت ها است.

وی حمایت از مردم فلسطین و لبنان را وظیفه‌ای دینی دانست و تشریح کرد: آنها عضوی از امت اسلامی هستند که ظلم به آنان، ظلم به تمام مسلمانان است، به همین دلیل، امام راحل از این روز به عنوان روز پیامبر و روز اسلام یاد کردند و دفاع از نوامیس مسلمانان را لازم دانستند. 

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) گنبدکاووس به بیان اهداف امام راحل از اعلام روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: رشد افکار عمومی، تکلیف گرایی و نهادینه سازی مبارزه با اسرائیل از اهداف امام راحل برای نامگذاری این روز بزرگ است.

تیموری افزود: رهبر عزیزمان از روز قدس به عنوان لیلة القدر تاریخ اسلام یاد کرده و فرموده اند: «همان طور که شب قدر را تا صبح به بیداری با دعا و تضرع به درگاه الهی می گذرانیم و از خداوند متعال می خواهیم که آینده مطلوبی را برای ما رقم بزند، باید این روز بزرگ را که لیله القدر تاریخ است را نیز به بیداری و هوشیاری بگذرانیم و تا مطلع الفجر نجات ملتهای مسلمان و مخصوصا فلسطین، دست از تلاش نکشیم و این رسالتی است که بر دوش تک تک ما نهاده شده است».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha