جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست علمایی روز قدس

حوزه/ حزب الله لبنان و جمعیت "مراکز فرهنگی امام خمینی" نشست فکری علمایی به مناسبت روز جهانی قدس برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب الله و جمعیت "مراکز فرهنگی امام خمینی" در لبنان یک نشست فکری علمایی به مناسبت روز جهانی قدس در سالن امام موسی صدر برگزار کرد.

در این نشست، شیخ محمد جمعه مسئول بخش فرهنگی حزب الله در جنوب، شیخ غازی حنینه عضو هیئت رئیسه تجمع علمای مسلمان لبنان، شیخ سعید القاسم رئیس هیئت اسلامی فلسطین، شیخ فادی ماضی رئیس "ابتکار مردمی فلسطین"، شیخ بسام ابو شقیر رئیس جمعیت "پروژه های خیریه اسلامی"، شیخ محمد الموعد عضو شورای علمای فلسطین، شیخ عاد الترکی رئیس "انجمن وحدت اسلامی"، شیخ نزار سعید رئیس جمعیت" مراکز فرهنگی امام خمینی" و سید محمد السید، شیخ غالب حلال، سید حسن جمول و شیخ مصطفی مغنیه حضور داشتند.

امت باید حول محور شعار قدس و امام خمینی متحد شود

شیخ جمعه در این نشست با بیان اینکه قداست مسجد الاقصی، بسیار بزرگ است؛ چراکه آن قبله اول مسلمانان و سرزمین معراج است، افزود: قدس مسئله اساسی و مرکزی امت است، لذا امت باید حول محور شعار قدس و امام خمینی متحد شود.

امروز قدس با وجود محور قدرتمند مقاومت، به آزادی نزدیک تر شده است

وی با اشاره به اینکه آزادی قدس با وحدت، مقاومت و جانفشانی تحقق می یابد، گفت: در روز قدس تأکید می کنیم کسانی که امروز پیرامون مسجد الاقصی اجتماع دارند، خط و مسیر بزرگی در وجدان امت هستد و به دنبال آزادی هستند و امروز قدس با وجود محور قدرتمند مقاومت، به آزادی نزدیک تر شده است.

شیخ حنینه در این نشست با اشاره به اینکه انتفاضه اهالی قدس از سوی تمامی امت بوده و اراده ملت فلسطین نشانگر روحیه اسلامی انقلابی است که آن را به پیروزی خواهد رساند، گفت: امام خمینی از اولین لحظه پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر شعار واحدی تأکید کردند و آن شعار " امروز ایران و فردا فلسطین" است.

انقلاب اسلامی ایران در خط مقدم دفاع از مسئله فلسطین بوده و هست

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران و سوریه در خط مقدم دفاع از مسئله فلسطین بوده و هست. روز قدس، روز اسلام، قرآن و مجاهدینی است که در فلسطین انتفاضه ای را آغاز کرده اند و محله شیخ جراح به روحیه دفاع از مسجد الاقصی متعهد هستد.

شیخ ماضی گفت: ما از فلسطین خارج شدیم و از طریق احیای قدس در وجدان، زندگی و نسل های آینده به سوی آن باز خواهیم گشت.

ما امروز در مرز های فلسطین هستیم و فردا در قدس خواهیم بود

شیخ القاسم در این نشست اشاره کرد: ما امروز در مرز های فلسطین هستیم و فردا در قدس خواهیم بود. ما امروز روز قدس را احیا کرده و می بینیم که دشمن اسرائیلی رو به شکست و نابودی است.

شیخ ابو شقیر با بیان اینکه فلسطین قصه وطنی است که در تسلط اشغالگران قرار گرفته است، خواستار حمایت عربی از انتفاضه قدس شد.

شیخ الترکی از رهبران کشور های عربی پرسید، اگر فلسطین اولویت شما نیست، پس اولویت شما چیست؟ شما باید در کنار قدس و آزادگان بیت المقدس بایستید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha