جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنفرانسی با عنوان "بدریون در مسیر امام خمینی و راه قدس" برگزار کرد

حوزه/ در ایام سالگرد جنگ بدر و ارتحال امام خمینی و در آستانه روز جهانی قدس، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با همکاری جنبش امت لبنان کنفرانسی با عنوان "بدریون در مسیر امام خمینی و راه قدس" برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در ایام سالگرد جنگ بدر و ارتحال امام خمینی و در آستانه روز جهانی قدس، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با همکاری جنبش امت لبنان کنفرانسی با عنوان "بدریون در مسیر امام خمینی و راه قدس" برگزار کرد.

در این مراسم شیخ محمد شقیر استاد فلسفه دانشگاه لبنان و شیخ محمد زعبی رئیس دفتر تبلیغی جنبش توحید اسلامی لبنان سخنرانی کردند.

  امام خمینی پدر مستضعفین جهان بود

شیخ عبد الله جبری دبیرکل جنبش امت به حاضرین خوشامد گفت و اشاره کرد: بدریون پیروزی بزرگی را برای مستضعفین محقق ساختند و امام خمینی نیز همین راه را رفت و همچون پدر برای مستضعفین جهان بود.

وی تصریح کرد: امام (ره) از آغاز انقلاب به فلسطین و قدس توجه داشت و چالش های جهان، موضع ایشان را تغییر نداد و مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله اعتقادی در انقلاب ایران باقی ماند.

شیخ محمد شقیر گفت: هدف از جنگ بدر ساختن عزّت ملّی، بازگرداندن اعتماد به نفس و تکوین اراده ملّی است.

وی افزود: باز پس گیری حق از یک راه استراتژیک و بسیار سخت امکان پذیر است که امروز آن را مقاومت می نامیم و خواسته امام خمینی همین راه است و اقدامات مقاومت در فلسطین به طور ویژه و محورمقاومت به صورت عمومی در راستای همین خواسته است.

شیخ محمد زعبی با بیان اینکه نقطه ارتباط جنگ بدر و فلسطین در واقع مسئله درگیری حق و باطل است، اشاره کرد: رهبر باید با شجاعت به همراه ارتش اش وارد جنگ شود و آنان را تشویق کند و این چیزی است که رهبران مقاومت لبنان و فلسطین در پیش داشته و دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha