پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آزادی فلسطین

حوزه/ شیخ زیاد سلمان عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان گفت: پیروزی هایی که محور مقاومت علیه دشمن اسرائیلی و هم پیمانان تکفیری اش محقق ساخته است، نشانه نزدیک شدن پیروزی و آزادی کامل فلسطین است.

شیخ زیاد سلمان عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان درگفتگوی اختصاصی با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گفت: نامیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی برای این بود که ملت های اسلامی و دولت های عربی مسئله فلسطین را فراموش نکنند. امام خمینی روح را در جسم این مسئله دمید و آن را زنده کرد و از حاشیه رفتن آن جلوگیری کرد و مانع حذف فلسطین از سوی سازمان های عربی منطقه و رژیم صهیونیستی شد.

متن گفتگو به شرح زیر است:

 

حوزه: روز جهانی قدس چه اهمیتی در زنده نگه داشتن مسئله فلسطین و جلوگیری از به حاشیه رفتن آن دارد؟

مسئله فلسطین، مسئله اصلی ما بوده و هست و دشمن اسرائیلی یک رژیم نکبت بار است که استکبار جهانی آن را در پیکر امت اسلامی به وجود آورد و باید از جغرافیای منطقه حذف شود. نامیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی برای این بود که ملت های اسلامی و دولت های عربی مسئله فلسطین را فراموش نکنند.

 

حوزه: نقش امام خمینی و امام خامنه ای را در حمایت از مسئله فلسطین و احیای این مسئله چگونه ارزیابی می کنید؟

امام خمینی روح را در جسم این مسئله دمید و آن را زنده کرد و از حاشیه رفتن آن جلوگیری کرد و مانع حذف آن از سوی سازمان های عربی منطقه و رژیم صهیونیستی شد. امام خامنه ای نیز از تمامی امکانات حمایت مالی و معنویِ موجود، برای حمایت از مقاومت فلسطین استفاده کردند.

 

حوزه: به نظر شما، آیا این امکان وجود دارد که یک بسیج اسلامی یا یک ارتش آزادی بخش قدس برای آزاد سازی فلسطین تشکیل داد؟

«ان تنصروا الله ينصركم ويثبت أقدامكم» آزادی قدس شریف تنها به دست مؤمنان با شرافت امکان پذیر است و پیروزی هایی که محور مقاومت علیه دشمن اسرائیلی و هم پیمانان تکفیری و تروریستی محقق ساخته است نشانه ای است بر اینکه پیروزی کامل و آزادی کامل اراضی فلسطین حاصل خواهد شد. به خواست خداوند ارتش اسلامی از طریق محور مقاومت متشکل از ایران، عراق، سوریه و لبنان در حال تشکیل است و به خواست خداوند این محور بشارت پیروزی ها را می دهد.

 

حوزه: دیدگاه شما در مورد توطئه هایی که علیه مسئله فلسطین صورت می گیرد، به ویژه "قرارداد قرن" چیست و راهپیمایی "بازگشت" چه تأثیری در مبارزه با این توطئه ها دارد؟

هدف از تصویب "قرارداد قرن" حذف مسئله فلسطین و تشکیل یک ائتلاف منطقه ای است علیه آنچه نفوذ ایرانی در منطقه نامیده می شود و البته اسرائیل نیز یکی از اعضای آن است. راهپیمایی بازگشت پاسخ فلسطینی ها به قرارداد قرن است و این مبارزه مسالمت آمیز فلسطینی ها، بعد از شکست مذاکرات عنوان مرحله آینده است.

فلسطینی ها با این راهپیمایی ها توانستند دشمن اسرائیلی را سر در گم کنند. بعد از ضربه قرارداد قرن، این راهپیمایی ها مسئله فلسطین را بار دیگر زنده کرد. این قرارداد نشانگر گرایش کامل آمریکا به دشمن اسرائیلی است و راهپیمایی های بازگشت علی رغم خسارت های انسانی که در پی داشت و منجر به شهادت تعدادی از مسلمانان فلسطین شد، پیروزی بزرگی را به نفع فلسطینی ها به دست آورد.

 

حوزه: علمای وهابی چه نقشی در دست یازی به مسئله فلسطین و تلاش سازمان های عربی برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها دارند؟

فسطینی ها قربانی صهیونیست ها و وهابیت شدند و صهیونیست ها، وهابیت را در قلب کشور عربی اسلامی کاشتند.

از دیدگاه وهابیت و آل سعود هر کس که دشمن رژیم اسرائیل باشد، کافر است، لذا آنان جمهوری اسلامی ایران را اولین دشمن خود دانستند که باید به جای رژیم صهیونیستی با آن بجنگند.

صهیونیست ها و وهابیون در جنگ علیه مسلمانان همچون دوست و برادر هستند؛ به همین خاطر وهابی ها با هر کسی که با اسرائیل دشمنی کند، دشمنی می کنند و علمای وهابی می گویند که اسرائیل ها را سبّ نکنید؛چراکه آن نام حضرت یعقوب (علیه السلام) است!

علمای بزرگ وهابیت فتوا به وجوب رها کردن فلسطینی ها در کشورشان داد و این دلیل محکمی بر نزدیکی وهابیت و صهیونیسم است.

 

حوزه: نقش علما و حوزه های علمیه را در یاری مسئله فلسطین شرح دهید.

نقش علما و حوزه های علمیه در این خصوص بسیار با اهمیت است و آنان باید به وظایف متعددی در خصوص مسئله فلسطین عمل کنند که از جمله آن ها دعوت به وحدت اسلامی است.

علمای دینی باید یک جبهه متشکل از تمامی علمای جهان اسلام تشکیل دهند و این جبهه فتوایی صادر کند که همگی به آن پایبند باشند.

علمای دین باید کشتار ها و جنایت های صهیونیست ها علیه ملت فلسطین آشکار کنند و اهمیت دینی و فرهنگی اراضی فلسطینی و مسجد الاقصی و حقیقت درگیری با یهودی های غاصب را بیان کنند.

علما و حوزه های علمیه باید پاسخ قانع کننده و منطقه به شبهه هایی که یهودیان و یاران غربی و سکولار آنان علیه مسئله فلسطین مطرح می کنند، دهند.

علما و حوزه های علمیه باید بخشی از خطبه نماز جمعه را برای شرح مسئله فلسطین و دعوت نمازگزاران به حمایت مالی از فلسطینی ها، دعا برای آن ها و مهیا کردن مجموعه از نوار ها و کتاب هایی که تاریخ فلسطین را بیان می کند، اختصاص دهند.

روحانیون دینی باید تاکید کنند که مسئله فلسطین اختصاص به تمامی اعراب و مسلمانان دارد.

در پایان حوزه های علمیه و علما باید مسلمانان را از راه ها و شیوه های دینی به ارائه انواع حمایت مادی از ملت فلسطین تشویق کنند.

 

حوزه: اسباب انتقال سفارت آمریکا به قدس و یاری سازمان های عربی در تسهیل اجرای این اقدام چیست؟

قدس پایتخت ازلی و ابدی فلسطین است و ما به استکبار جهانی یعنی آمریکا و هم پیمانان آن و برخی کشور های عربی که به انتقال سفارت آمریکا به قدس رضایت دادند، می گوییم که این اقدام چیزی جز توهم، سراب و تلاش های بی نتیجه نیست و همانند خانه عنکبوت در برابر ملت مجاهد فلسطین سقوط خواهد کرد.

قدس عزیز در برابر تمامی جبارین، متکبرین و فاسدین قدرتمند باقی خواهد ماند و به خواست خداوند متعال قدس تنها پایتخت فلسطین خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha