چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 957504
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کتاب قواعد فقه تربیتی

حوزه/ جلد سی ام از سلسه کتاب های فقه تربیتی با عنوان «قواعد فقه تربیتی» با تألیف علیرضا اعرافی و با تحقیق و نگارش سید عنایت الله کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جلد سی ام از سلسله کتاب های فقه تربیتی با عنوان «قواعد فقه تربیتی» با تألیف علیرضا اعرافی و با تحقیق و نگارش سید عنایت الله کاظمی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، قواعد فقهی همواره مورد توجه فقهای گرانقدر بوده و در جایجای استدلالهای فقهی آنان، استناد به این قواعد، مشاهده شده است.

برخی قواعد فقهی، در حوزه تعلیم و تربیت کاربست بیشتری دارند. از آن جمله، قاعده ارشاد جاهل، قاعده هدایت و تربیت و قاعده امر به معروف و نهی از منکر است. بررسی حدود و ثغور این قواعد، مستندات و ادله هر یک از آنها و دایره دلالت آنها، از مباحث مهمی است که چند سال از سلسله دروس خارج فقه تربیتی را به خود اختصاص داد.

کتاب پیشرو، برگرفته از دروس خارج فقه تربیتی استاد گرانقدر، علیرضا اعرافی است که در چهار بخش «مقدمات و کلیاتی درباره اصل قواعد فقهی، بیان تاریخچه، تبیین دیدگاهها و قواعد فقه تربیتی»، «تبیین قاعده ارشاد جاهل»، «تبیین قاعده هدایت» و «تبیین قاعده امر به معروف و نهی از منکر» تدوین شده است.

جهت مشاهده مشخصات، فهرست و مقدمه این کتاب، اینجا را کلیک نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha