شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم افسانه یاوری

مدیر مدرسه علمیه حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) یزد، فعالیت های معاونت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی این مدرسه را تشریح کرد.

خانم افسانه یاوری، مدیر مدرسه علمیه حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، به بیان تاریخچه و برنامه های  این مدرسه پرداخت .

وی اظهار کرد: مدرسه علمیه خواهران حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) یزد دربهمن ماه سال ۱۳۹۲ به همت جامعه تعلیمات اسلامی استان یزد ،جهت استفاده از ظرفیت بانوان به عنوان قشر مهم تاثیر گزار درفعالیت های علمی وفرهنگی جامعه با ۱۷نفرطلبه آغاز به کار کرد و این مدرسه درحال حاضر تعداد ۱۱۹ طلبه و ۱۰ فارغ التحصیل دارد که نیمی از آنان در مقطع سطح سه حوزه به ادامه تحصیل پرداخته و مشغول انجام فعالیت در زمینه های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی هستند.

*آموزش تمام وقت طلاب

یاوری در ادامه گفت: تحصیل و بالاتر از آن تهذیب طلاب از اهداف اصلی واحدآموزش مدرسه می باشد که برنامه ریزی صحیح جهت تقویت قدرت بیان طلاب از طریق مباحثه علمی و ارائه واحد های آموزش تدریس و روش سخنرانی از سوی این مدرسه، طلاب را برای انجام فعالیت های آموزشی در سایر مقاطع تحصیلی وحتی برای تبلیغ آماده خواهد کرد. وی یاد آورشد:  انجام فعالیت هایی مانند ترغیب طلاب به شرکت در برنامه های اخلاقی مدرسه، علاوه بر ایجاد روحیه نشاط درخانواده در پرورش روح وتهذیب نفس طلاب نقش بسزایی داشته است.

 مدیر مدرسه علمیه خواهران سید الشهدا(علیه السلام) یزد، همچنین به فعالیت های آموزشی از جمله اجرای آیین نامه مرکز مدیریت، جذب و پذیرش داوطلبان، ثبت اطلاعات آموزشی و رسیدگی به وضعیت انتخاب واحد طلاب، بررسی سامانه مدرس در زمان آموزش غیر حضوری، بررسی غیبت و مرخصی طلاب و برگزاری امتحانات پایان ترم اشاره کرد.

 فعالیت های فرهنگی تربیتی

یاوری در ادامه  به مهم ترین فعالیت های فرهنگی این مدرسه از جمله برگزاری نشست های معرفتی به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی درزمان شیوع بیماری کرونا، برگزاری نمایشگاه از توانمندی های بانوان استان یزد به منظور پیروی از منویّات مقام معظم رهبری پیرامون جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، برگزاری طرح حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد، تشکیل کارگروه‌های جهادی جهت تولید ماسک و البسه بیمارستانی در زمان بیماری کرونا و جمع آوری کمک های مومنانه و مردمی درزمان بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله اشاره کرد.

وی برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی به مشهد مقدس و مزار سردار دلها و تجدید میثاق با آرمانهای شهدا، بازدید از خانواده های شهدای مدافع حرم، طبخ غذای گرم و توزیع آن در بین نیازمندان، تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی به نیازمندان، تشکیل هیئت اندیشه ورز و برگزاری نشست های بصیرتی، برگزاری مراسم ملی – مذهبی، تشکیل کارگروه احکام و پاسخگویی به شبهات اعتقادی، تشکیل پایگاه مقاومت بسیج و جهت دادن به فعالیت های سیاسی طلاب و همچنین دعوت از اساتید برجسته و مجرب جهت نشست در زمینه بررسی شبهات پیرامون مسائل انتخابات وسایر امور اجتماعی را از دیگر برنامه های اجرا شده معاونت فرهنگی مدرسه علمیه خواهران سید الشهدا(علیه السلام) یزد برشمرد.

*تشکیل کانون پژوهشی و شرکت در جشنواره ها

مدیر مدرسه علمیه خواهران سید الشهدا(علیه السلام) یزد در ادامه به بیان گزارشی از فعالیت های پژوهشی این مدرسه پرداخت و گفت: ترغیب و تشویق طلاب جهت شرکت درجشنواره های کشوری بانوی کرامت، علامه حلی و رشد، برگزاری کارگاههای مقاله نویسی، روش تحقیق، روش نویسندگی و برگزاری کارگاه‌های منبع شناسی ، تهیه جزوات پژوهشی و بروشور، بازدید از مراکز علمی –پژوهشی، برگزاری میزگرد، ژورنال کلاب ، نمایشگاه کتاب درمناسب های مختلف، بهره گیری از فضای مجازی درراستای ارائه مطالب پژوهشی، از جمله فعالیت های پژوهشی صورت گرفته از سوی این مدرسه می باشد.

وی اظهار کرد:  تشکیل کانون پژوهشی و هدایت و ترغیب طلاب به سمت امرپژوهش به صورت حضوری و مجازی در زمان بیماری کرونا ، برگزاری برنامه ساعت های پژوهشی طبق دستور واصله از مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، برگزاری نشست های پژوهشی وکرسی های آزاد اندیشی، برگزاری جلسات سیر مطالعاتی و مسابقات پیرامون آنها جهت ارتقاء سطح علمی _ پژوهشی طلاب و درج گزارش از فعالیت های پژوهشی درسامانه سماء از دیگر فعالیت های پژوهشی این مدرسه معرفی کرد.

*خدمات بیمه و سلامت طلاب

استاد حوزه تصریح کرد: طلاب این مدرسه پس از انجام امور مربوط به پایش سلامت و تشکیل پرونده از سوی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، چنانچه ازسوی پدر یا همسر ، بیمه تکمیل درمان نباشند، تحت پوشش بیمه تکمیل درمان قرار گرفته و از هدیه موالید، ازدواج، وام قرض الحسنه وبیمه شخص ثالث اتومبیل به صورت اقساط بهره مند خواهند شد.

وی در پایان افزود: خواهرانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع سطح ۲(کارشناسی ) هستند، می توانند با مراجعه به مدرسه علمیه حضرت سیدالشهداء(ع) یزد واقع در بلوار پاسداران، مجتمع آموزشی حضرت سیدالشهداء(ع) یا تماس با شماره ۰۳۵۳۸۲۲۰۰۱۱ و یا با مرجعه به آدرس اینترنتی www.paziresh.whc.ir  برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اقدام نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرضیه دشتی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    خیلی ممنون از زحماتتون دعای حضرت مهدی پشت وپناهتون