پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبدالحسین قنبریان

حوزه/ مدیر خدمات تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان به حضور مبلغان جهادی در قالب روحانی مشاوره بالینی برای کمک به بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت ‌الاسلام عبدالحسین قنبریان در گفتگو با خبرگزاری حوزه از مشهد ابراز کرد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا و تبعات آن در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... و با فرمان رهبر معظّم انقلاب مبنی بر فعّال شدن تمام ظرفیت‌های کشور برای مبارزه با آن بیماری و عوارض آن، معاونت تبلیغ این حوزه نیز با مشارکت جهادی مبلغان توانمند و ایثارگر در عرصه‌های گوناگون وارد عمل شد.

وی با اشاره به حضور و مشارکت مبلغان جهادی در بیمارستان‌ها، افزود: یکی از عرصه‌های خدمت اجتماعی در زمان کرونا، اعزام مبلّغان مشاوره بالینی به بیمارستان‌ها برای کاستن از آلام روحی و عاطفی بیماران مبتلا بود که این امر پس از امضای تفاهم‌نامۀ معاونت تبلیغ با دانشکدۀ علوم پزشکی مشهد مقدّس و از نخستین ایّام شیوع بیماری تاکنون مستمراً ادامه داشته است.

مدیر خدمات تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه به خاطر شرایط بسیار ویژه و حاد این بیماری جهان‌گیر و لزوم اعمال مراقبت‌های شدید بهداشتی، مبتلایانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند مطلقاً از حضور همراه و عیادت کننده محروم می‌باشند، ادامه داد: یکی از ارکان مهم درروند بهبود بیماران، تقویت روحیه و انگیزه با پرداختن به ابعاد معنوی و عاطفی ایشان است، لذا مبلّغان فداکار و پرتلاش باروحیه‌ای جهادی و خستگی‌ناپذیر، وارد این عرصۀ خطرناک شده و پس از فراگیری آموزش‌های لازم، با رعایت تمامی ملاحظات بهداشتی، بر بالین بیماران حاضر شده و ضمن همکاری و همیاری با پزشکان، پرستاران و کادر درمان در اقدامات درمانی، برای کاستن عوارض و تبعات روحی و روانی بیماری و تقویت بُعد معنوی بیماران تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام قنبریان در خصوص آموزش و اعزام مبلّغان در این عرصه نیز تصریح کرد: تمامی امور سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی مبلغان مشاوره بالینی در معاونت تبلیغ حوزۀ علمیۀ خراسان صورت می‌گیرد؛ مبلغان پس از اعلام آمادگی در دوره‌ آموزشی مشاوره و... شرکت نموده و بعد از اعلام نیاز بیمارستان‌ها، در نوبت‌های موردنظر تقسیم‌شده و به اماکن هدف اعزام می‌شوند.

مدیر خدمات تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، با توجّه به موج جدید شیوع ویروس منحوس که با نوع جهش‌یافتۀ انگلیسی آن رخ‌داده است، خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر افتاد و دامنۀ شیوع بیماری گسترش بیشتری یافت، منجر به قرمز شدن وضعیت بیشتر نقاط کشور گردید که شهرستان‌های استان‌های خراسان نیز مستثنی نبود؛ این امر باعث شد که سامان‌دهی مبلّغان ازنظر کمّی و کیفی توسعه‌یافته و علاوه بر مبلّغان جهادی که از قبل مشغول فعالیت بودند، تعداد دیگری از مبلغان جهادی نیز پس از آموزش‌های لازم و کارگاه‌های عملی و...، به بیمارستان‌ها اعزام‌شده تا به یاری بیماران و کادر درمان بشتابند.

حجت‌الاسلام قنبریان در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های مخلصانه و صمیمانه مبلغان جهادی، یادآور شد: مبلغان جهادی و مدارس علمیه برادران و خواهران تحت حمایت و نظارت قرارگاه مرکزی طلاب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، علاوه بر رسالت هدایت دینی و سیاسی که بر دوش دارند، در امر خدمت‌رسانی به عموم جامعه و در عرصه‌های مختلف اطلاع‌رسانی و پیشگیری از بیماری، ضدعفونی معابر شهری و اماکن مذهبی، حضور و مشارکت در امر تغسیل و تدفین اموات در آرامستان ها، تهیه و توزیع ماسک، اقلام بهداشتی و سبدهای معیشتی و ...، مشارکت گسترده‌ای داشته‌اند و تا ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا، این اقدامات همچنان با قوّت بیشتری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha