جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلیمانی

حوزه/ روسای هیئت های ورزشی و مدال آوران ورزشی کشوری و بین المللی کاشان، میهمان ضیافت افطاری نماینده مقام معظم رهبری در مصلای بقیة الله الاعظم(عج) بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای بقیة الله الاعظم (عج) کاشان برگزار شد، به جایگاه ورزش در نظام اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب احداث سالن های ورزشی را به ساخت مصلای نماز جمعه ترجیح می دهند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه مقام معظم رهبری ورزش را برای جوانان مستحب و برای سالخوردگان واجب می دانند، ورزش همگانی را مهمترین نیاز جامعه دانست و تصریح کرد: عقل سالم در بدن سالم است.

وی اننتظار جامعه ورزشی کاشان برای استقلال اداره ورزش و جوانان این شهرستان را به جا دانست و  اظهار کرد: همان طور که نماینده ولی فقیه، سازمان حج و زیارت، حوزه علمیه و... کاشان ویژه می باشد، اداره ورزش و جوانان این شهرستان نیز اگر مستقل نیست حداقل باید به صورت ویژه دیده شود.

امام جمعه کاشان با تاکید بر راه اندازی سازمان های مردم نهاد ورزشی به منظور توسعه فضاهای ورزشی کاشان، گفت: همانطور که شهرستان کاشان دارای سازمان های مردم نهاد (NGO) در زمینه های بیمارستان سازی، مدرسه سازی  و... می باشد، باید تشکل های مردمی در عرصه ورزش هم فعال باشند.

وی در پایان با تاکید بر حمایت بیشتر دولتمردان از جامعه ورزشی کاشان و اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه های ورزشی شهرستان، اظهار کرد: دولتمردان توجه بیشتری به بالا بردن سرانه ورزشی داشته باشند.

ابوذر فردمنش، سرپرست اداره ورزش وجوانان کاشان نیز در ابتدای این  دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت ها، گفت:  به دلیل وجود ظرفیت بسیار بالای ورزشی کاشان باید با تخصیص اعتبار توجه ویژه ای به توسعه زیر ساختهای ورزشی این شهرستان شود.

درخواست رئیس هیئت جودو از نماینده رهبر معظم انقلاب

ابوالفضل کریم شاهی، رئیس هیئت ورزش جودو کاشان و از جانبازان دوران دفاع مقدس نیز به نمایندگی از جامعه ورزشی کاشان از بی توجهی برخی مسئولان استانی به جامعه ورزشی انتقاد و از آیت الله سلیمانی درخواست کرد که بحث استقلال اداره ورزش و جوانان شهرستان را پیگیری کند.

وی افزود: باعث تاسف است که به علت کمبود بودجه ورزشی، اداره ورزش وجوانان شهرستان برای پرداخت قبوض آب و برق باید مجبور باشد پیش هر کسی دست دراز کند.

در پایان مراسم پس از بیان دغدغه های روسای هیئت های ورزشی شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت الله سلیمانی، حاضران در ضیافت افطاری نماینده مقام معظم رهبری در کاشان شرکت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha