شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی وحید خراسانی

حوزه/دفتر آیت‌الله العظمی وحید خراسانی میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ هجری قمری را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دفتر حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی به دنبال سؤالات مکرر مقلدان میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ هجری قمری را اعلام کرد.

متن اطلاعیه دفتر این مرجع تقلید به این شرح است:
 
باسمه‌تعالی
 
پیرو سوالات مکرر مؤمنین از دفتر حضرت آیت‌الله العظمی وحیدخراسانی (مد ظله العالی) مبنی بر میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان ١۴۴٢، به اطلاع می‌رساند میزان زکات فطره برای هر نفر، یک صاع که تقریبا سه کیلوگرم گندم یا برنج و مانند اینها - از طعام‌های متعارف در محل - است که مکلّف می‌تواند پول یکی از اینها را طبق قیمتی که در محل خودش دارد محاسبه نموده و به فقیر بپردازد.
 
از آنجا که قیمت هر کیلو گندم در بعضی مناطق نزدیک به ٧/٠٠٠ تومان و قیمت هر کیلو برنج متعارف تقریبا ۲۵/۰۰۰ تومان، فطریه هر نفر به حساب گندم تقریبا ۲۰/۰۰۰ تومان و به حساب برنج ۷۵/۰۰۰ تومان است و دفتر معظم له به این مبلغ زکات فطره را قبول می‌کند.
 
در مسئله ۲۰۳۱ توضیح‌المسائل در مورد مصرف زکات فطره چنین بیان شده است: مشهور فرموده‌اند: مصرف زکات فطره، مصرف زکات مال(مسأله ۱۹۴۲) است، ولی احتیاط واجب آن است که به فقرا داده شود، و باید این فقیر شیعه دوازده امامی باشد، مگر این که مؤمنی پیدا نشود، در این صورت به غیر ناصبی هم می‌شود، داد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha