شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عدالتخواه

حوزه/ رئیس کل دادگستری همدان با اشاره به فعالیت کمیته مصلحین در مساجد، دادگستری، کارخانه‌ها و اماکن دیگر برای حل مشکلات با محوریت مسجد، گفت:  در کنار این کمیته، کمیته معترضین نیز در راستای اجرای سند تحول ایجاد شده  و برای تشویق متهمین و مجرمین به جهت عذرخواهی در ناجا، زندان‌ها و دیگر مجموعه های قضایی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری همدان، عصر امروز در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان با رئیس قوه قضائیه با اشاره به اقدامات ۱۹ ماهه خود در دادگستری همدان اظهار داشت: با همت پرسنل و قاضیان سراسر استان، توانستیم توفیقات خوبی در این مدت در دادگستری همدان در عرصه های مختلف کسب کنیم.

وی با بیان اینکه در این مدت توانستیم ۵۱۳ هزار پرونده را در دادگستری مختومه کنیم، مطرح کرد: در شورای حل اختلاف بیش از ۲۱۱ پرونده مختومه شده که ۴۵ درصد از آن از طریق مصالحه بوده و این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

عدالتخواه با بیان اینکه در زندان‌ها شاهد کاهش جمعیت کیفری هستیم، یادآور شد: عدم استفاده از مجازات جایگزین سبب افزایش آمار زندانیان شده بود و لذا در غرب کشور، استان همدان بالاترین آمار زندانیان را خود اختصاص داده بود و این شایسته استان دارالمومنین همدان نبود، بنابراین برای حل این مشکل در ۱۹ ماه گذشته با استفاده از ظرفیت‌ها ۱۴۹۹ نفر مشمول عفو شدند و به همین دلیل توانستیم رتبه اول در میزان عفو را در کشور کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه به جهت کشف استعدادها و شناسایی عوامل فسادهای درون و بیرون سازمان افزایش شعب را در دستور کار قرار دادیم، عنوان کرد: تشکیل ستاد تالیف قلوب و اجرای چهار سامانه از ابتکارات استان همدان در راستای خدمت به جامعه هدف دادگستری بوده است.

رئیس کل دادگستری همدان با اشاره به فعالیت کمیته مصلحین در مساجد، دادگستری، کارخانه‌ها و اماکن دیگر برای حل مشکلات با محوریت مسجد، گفت:  در کنار این کمیته، کمیته معترضین نیز در راستای اجرای سند تحول ایجاد شده  و برای تشویق متهمین و مجرمین به جهت عذرخواهی در ناجا، زندان‌ها و دیگر مجموعه های قضایی راه اندازی شده است.

وی در پایان با بیان اینکه معوقات بانکی در استان همدان ۷۲ درصد کاهش داشته، خاطر نشان کرد: در مدت گذشته ۸۵ درصد از پرونده‌های مربوطه در این حوزه رسیدگی و مختومه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha