پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مظاهری

حوزه/ دفتر حضرت آیت الله مظاهری در اطلاعیه ای، میزان زکات فطره و کفاره از نظر معظم له را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، دفتر حضرت آیت الله مظاهری در اطلاعیه ای با اعلام میزان زکات فطره و کفاره از نظر معظم له، آورده است: با آرزوی قبولی عبادت‌های مؤمنین در ماه مبارک رمضان، نظر حضرت آیت‌الله مظاهری در خصوص «زکات فطره» و «کفّاره» به شرح ذیل اعلام می‌گردد:


۱) میزان زکات فطرۀ مکلّفینی که فقیر نیستند، برای خودشان و اشخاص تحت تکفّل، به‌ازای هر نفر، تقریباً سه کیلوگرم گندم یا جو یا خرما یا برنج و مانند آن است که باید به مستحق بدهند و اگر پول یکی از اینها را هم بر اساس قیمت رایج محلّ زندگی خود بپردازند کافی است.

این مبلغ در اغلب مناطق کشور برای گندم حدود بیست هزار تومان و برای برنج حدود هفتادوپنج هزار تومان برآورد شده است

۲) زکات فطرۀ کسانی که در شب عید فطر مهمان هستند یا افرادی نظیر کارگران، کارمندان و سربازان که در محلّ کارشان غذای روزانه به آنها داده می‌شود، بر عهدۀ خودشان می‌باشد.

۳) کسی که نماز عید فطر می‏خواند، مستحب است زکات فطره را پیش از نماز عید بدهد و اگر نماز عید نمی‏خواند، می‏تواند ادای فطریه را تا ظهر عید به تأخیر اندازد.

۴) کفّارۀ افطار غیر عمدی روزه، به ازای هر روزه، حدود ۷۵۰ گرم طعام نظیر گندم یا پول آن است و کفّارۀ عمدی افطار روزه، به‌ازای هر روزه، شصت برابر آن می‌باشد.

۵) خرید سایر نیازمندی‌های متعارف فقرا، اعم از خوراکی و غیر خوراکی، با مبالغ زکات فطره یا با مبالغ کفّاره و تحویل به آنان جایز است و نیز انتقال مبالغ زکات فطره یا کفّاره به حساب آنان مانعی ندارد و لازم نیست عین پول به آنها پرداخت شود.

اطلاعیۀ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha