جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس دستگاه قضا با اشاره به لزوم حمایت از تولید و تولیدکننده در کشور، گفت: ما در کشور بن بستی نداریم و نباید اجازه تعطیلی کارخانه ها را داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عصر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی استان همدان با اشاره به حضور مسئولان استانی در این جلسه اظهار داشت: ترکیب جلسه از این جهت که هم تولیدکنندگان در آن حضور دارند و هم مسئولان بسیار خوب و مثبت است.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال نیاز جدی کشور است، گفت: رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید، برای کشور قدرت اقتصادی تولید می‌کند، که در این مسیر مدیران دولتی، بانک‌ها و دستگاه قضایی به معنای واقعی کلمه وظیفه حمایت از تولید را بر عهده دارند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه صرف انعکاس مشکلات واحدهای تولیدی کافی نیست و باید برای حل مشکلات کمر همت را بست و پیگیر رفع مشکلات شد، مطرح کرد: مشکلاتی مانند تغییر کاربری باید توسط دستگاه‌های مربوط به درستی پیگیر شود و از فضایی که قانون تامین کرده برای رفع مشکل استفاده کرد.

وی افزود: مسئولان باید به صورت جهادی پیگیر کارها باشند و تا رفع کامل مشکل، یعنی زمانیکه تولید رونق پیدا کند، در میدان حضور داشته باشند و در این راه مجوزها و موانع را می‌توان برای آنکه تولید کننده و صادرکننده احساس مشکل نکند، تسهیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات با ظرفیت خود استان قابل حل است، عنوان کرد: زمانی که فضا و امکانات برای تولید فراهم است، چرا باید اجازه دهیم کار متوقف شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد که دیوان سالاری و بروکراسی پیچیده شود، گفت: بروکراسی پیچیده همانند غل و زنجیر برای تولید کننده است که اجازه فعالیت کامل را از او می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه پرداخت هزینه دادرسی نباید مانع از دادرسی عادلانه شود، یادآور شد: اگر راهکار قانونی برای رفع مشکلات وجود ندارد می‌توان برای آن راهکاری قانونی ایجاد کرد تا اگر کسی خواست به دادرسی عادلانه برسد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولید و تولیدکننده در کشور، خاطر نشان کرد: ما در کشور بن بستی نداریم و نمی‌توانیم و نمی‌شود در کشور معنا ندارد، بنابرایم نباید هیچ کارخانه‌ای تعطیل شود، البته این موضوع وابسته به هنر مدیران است چرا که اگر که کارخانه و سرمایه گذار آماده است، چرا راه را برای تولید باز نکنیم؟

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با بیان اینکه استان همدان به عنوان منطقه‌ای که فعالان کشاورزی فراوانی دارد، می‌تواند برنامه ریزی دقیقی برای بهره برداری بهتر در این حوزه داشته باشد، اظهار داشت: برنامه ریزی در کشاورزی از مباحث ابتدایی کار است تا از اینکه اگر سالی محصولی زیاد تولید شد و سال بعد کم، از ایجاد بازار سیاه جلوگیری شود.

وی با اشاره به واحد دامداری تلیسه نمونه امید، که از سال ۸۶ تا به حال به علت مشکلات بانکی تعطیل است، مطرح کرد: در این زمینه رئیس بانک عامل را دعوت کرده تا اگر در استان قابل حل نیست، با ابلاغ پرونده به معاون قضایی دادستانی کل کشور مسئله به صورت کشوری پیگیری شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مسئله شرکت زمرد آسیا نیز به همین روال بررسی خواهد شد، گفت: شنیدن حرف‌های بخش خصوصی بسیار مهم است، چرا که آنها در میدان بوده و از نزدیک مسائل را می‌شناسند، بنابراین شنیدن سخنان آنها اخذ تصمیم متقن را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: این مسئله خلاف سیاست‌های نظام است که بانک، واحدی را تملک کند و چراغ تولید خاموش شود، بنابراین بانک‌ها وقتی واحد تولیدی در اختیار گرفتند حق غیر فعال نمودن آن را ندارد، در غیر این صورت کار بانک خلاف قانون و قابل پیگیری است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به بازدید ظهر امروز خود از کارخانه کیوان نیز اشاره کرد و یادآور شد: بازدیدی که امروز از یک واحد تولیدی داشتیم، باعث تاسف بود که چرا کارخانه‌ای که نیازش در استان تامین شده و مشکلات آن در استان قابل حل است چرا باید تعطیل شود.

وی با تاکید بر اینکه تا جایی که ممکن است باید مشکلات را حل و بیکاری در استان را کاهش دهیم، خاطر نشان کرد: کارخانه‌ای عظیم با آن وسعت و تجهیزات را می‌توان سریعا به خط تولید باز گرداند و این یک ضرورت مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha