جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شاهرخی

حوزه / استاندار همدان گفت: سند توسعه استان، از روز مره گی مدیران جلوگیری کرده و سبب شده است تا هر مدیر در هر مقامی با برنامه و هدفمند حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان، عصر امروز در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه به تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره اولویت ما در استان توجه به اشتغال، معیشت و تولید بوده است، اظهار داشت: با تدوین سند توسعه استان، آن‌هم به صورت تفکیکی هر شهرستان نیاز های موجود استان را بررسی و ابلاغ کرده ایم و همه این موارد در سند توسعه مشخص شده است.

وی افزود: سند توسعه استان، از روز مره گی مدیران جلوگیری کرده است و سبب شده است تا هر مدیر در هر مقامی با برنامه و هدفمند حرکت کند.

شاهرخی با بیان اینکه بر اساس این سند، در هرسال باید ضمن سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی، ۲۰ هزار شغل نیز ایجاد شود، خاطر نشان کرد: بنابر آمار موجود از نظر ایجاد اشتغال استان دارای عملکرد موفقی بوده است.

وی با تاکید بر پروژه های مهم صنعتی در استان همدان، یادآور شد: از تویسرکان به عنوان قطب دارویی کشور یاد می‌شود و پتروشیمی هگمتانه نیز پس از سال‌ها فعال شده و زمینه اشتغال جوانان استان را فراهم کرده و در کنار آنها نیز پتروشیمی ابن‌سینا و پتروشیمی نهاوند در دست ساخت می‌باشد.

استاندار همدان تصریح کرد: در بخش کشاورزی، ۸۵ درصد از اراضی استان به آبیاری مکانیزه تبدیل شده و یا تجهیزات آن در حال نوسازی است و در عرصه توسعه گلخانه‌ای نیز امروز در حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی امکان ایجاد گلخانه را دارا هستند.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی انگور و مبل و منبت در ملایر و شهر جهانی سفال در لالجین جزو اتفاقات مبارک در این چند سال برای استان بوده است، مطرح کرد: با وجود آنکه مشکلات بسیاری در استان وجود دارد اما پروژه‌ها و فعالیت های مهم و بزرگی همانند پروژه‌های شستا در استان در حال انجام و پیگیری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha