جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلیمانی

حوزه / خیرین مدرسه ساز و مسکن ساز کاشان میهمان ضیافت افطاری نماینده مقام معظم رهبری در مصلای بقیة الله الاعظم(عج) بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در این مراسم که شب گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای بقیة الله الاعظم(عج) کاشان برگزار شد، با قدردانی از نقش موثر خیرین کاشانی در کمک به محرومین و انجلم کارهای عام المنفعه، گفت: خیرین مسکن ساز با تامین مسکن محرومین و توسعه فضای آموزشی به فرازی از دعای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان عمل می کنند.

 وی  به نقش خیرین  در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی کشور اشاره کرد و افزود: گرچه دولتمردان برای تامین فضای آموزشی کشور تلاش می کنند، ولی اگر کمک مردم و خیرین نبود، قطعا با کمبود فضای آموزشی در کشور روبرو بودیم.

امام جمعه کاشان به پیشتاز بودن کاشان در امور خیر و کارهای عام المنفعه  اشاره کرد و گفت: باید  از کمک  ۴۰۰ میلیارد تومانی خیرین کاشانی در ساخت مدارس و توسعه فضاهای آموزشی قدردانی به عمل آید .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همانطور که خیرین مدرسه ساز کاشان توجه ویژه ای به ساخت مدرسه دارند، در امر پزشکی و درمانی، دانشگاه، مسکن محرومان و آزادسازی زندانیان نیز اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر پررنگ شدن نقش خیرین در کمک به حوزه های علمیه، اظهار داشت: گرچه خیرین کاشانی توجه به کمیته امداد امام و بهزیستی دارند، ولی توجه خیرین به حوزهای علمیه مقداری ضعیف است و باید بیش از این به کمک حوزه های علمیه بیایند.

وی بخش عمده مفاخر کاشان را مربوط به حوزویان دانست و گفت: نام هر عالم بزرگی را در کاشان به زبان بیاوریم همانند ملامحسن فیض ها، آخوند میرزا حبیب الله ها و...  و حتی کسانی هم که ریاضی دان توانا بودند، ریشه در حوزه داشتند.

آیت الله سلیمانی در پایان با قدردانی از اقدام خیر کاشانی برای تحت پوشش قراردادن ۶۰۰ دانش آموز در یکی از موسسات خیریه این شهرستان، گفت: این موسسه برای رها نشدن دانش آموزان باید آنها را تا پایان تحصیل در مقطع دانشگاه نیز تحت پوشش قرار بدهد.

  در پایان مراسم پس از ارائه گزارش مدیرآموزش و پرورش شهرستان کاشان و آقایان ساغرچی، کتابچی  و الماسی مدیران عامل انجمن های خیرین مسکن ساز، مدرسه ساز و بنیاد حامیان دانشگاه کاشان، تقدیر از خیرین کاشانی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت الله سلیمانی، حاضران در ضیافت افطاری نماینده مقام معظم رهبری در کاشان شرکت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha