سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
قطبی

حجت الاسلام والمسلمین قطبی گفت: حضور در انتخابات تکلیف فردی و اجتماعی است و عدم حضور در آن اگر باعث ضرر به نظام اسلامی شود، گناه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از  اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه «نسبت حکومت دینی و انتخابات» که به صورت مجازی به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  برگزار شد، به معیارها و مولفه های حکومت دینی مطلوب اشاره کرد و گفت: مشروع بودن حکومت و اینکه از طرف دین و شریعت ماذون خدا باشد، یکی از مولفه ها و معیارهای حکومت اسلامی است.

وی  تصریح کرد :هر کسی اجازه حکومت بر مردم را ندارد و بر اساس عقاید ما این اجازه به فقیه جامع الشرایط داده شده است.

 قطبی اهداف روشن و داشتن افق و  چشم انداز مشخص را یکی دیگر از این مولفه ها دانست و اظهار داشت :غرض از حکومت دینی، استقرار دین در جامعه است و به تعبیر مقام معظم رهبری تمدن سازی ایرانی اسلامی باید مد نظر باشد.

وی همچنین داشتن ساختار و منطق منسجم در حکومت اسلامی را یکی دیگر از این معیارها دانست و گفت:این هدف درماه های اول بعد از انقلاب با تفکیک قوا و تنظیم قانون اساسی توسط امام خمینی رحمت الله علیه انجام شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه در پاسخ به این که سهم مردم در انتخابات به چه صورت است ،عنوان کرد: یکی از مولفه های حکومت دینی، حضور مردم و همراهی آنها در حکومت است که یکی از مصداق های آن حضور مردم در انتخابات است که هم عزت و هم سرافرازی را تامین می‌کند.

وی در مورد اینکه چه ضمانتی وجود دارد که در حکومت بین حکمران ها خطایی صورت نگیرد ،با استناد به جمله ای از مرحوم آیت الله نایینی که اصطلاح قوه عاصمه را به کار برده است اظهار داشت :قوه عاصمه یعنی قوه  ای که حفظ کننده و نگهدارنده است و مصداق آن در حکومت دینی قانون اساسی است که همه باید به آن عمل کنند و هر تغییری در جامعه باید بر اساس قانون اساسی باشد.

 قطبی از وظیفه مبلغین و طلاب که مخاطب اصلی این ویژه‌ برنامه بودند یاد کرد و اذعان داشت: وظیفه مبلغین و طلاب در رابطه با حضور حداکثر مردم در حوزه اندیشه اتفاق می‌افتد و منظور از آن پاسخ به شبهاتی است که در رابطه با حکومت دینی و نظام اسلامی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: تبیین نظرات و بررسی مباحث و مسائلی که مربوط به حکومت اسلامی و سیاسی می‌شود بر عهده مبلغین دینی یعنی همان روحانیون و طلاب است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان، حضور در انتخابات را تکلیف فردی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: حضور و عدم حضور در انتخابات یک تکلیف فردی و اجتماعی می‌باشد و اگرباعث ضربه به نظام اسلامی شود جرم انگاشته و گناه محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha