جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اعتکاف

حوزه/ ظهر امروز دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه، آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ظهر امروز دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه، آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکردیرباز رئیس دانشگاه قم  در ابتدای این مراسم که به صورت زنده و برخط پخش می‌شد، عنوان کرد: برگزاری جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان از برکات توسعه و گسترش معنویت در جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. از برکات انقلاب اسلامی توسعه وتعمیق معنویت در جامعه است و یکی از مظاهر بارزمعنویت در جامعه امر اعتکاف است.

وی با بیان اینکه در تاکیدات مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مورد توجه ایشان بوده، توسعه و تعمیق معنویت در جامعه به برکت انقلاب اسلامی است، ادامه داد: یکی از مظاهر این معنویت اعتکاف است؛ و برگزاری جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان در راستای توسعه و تعمیق معنویت در قشر دانشگاهیان که خود همواره در علوم معنوی جزء اقشار پیشگام هستند، برگزار شد.

رئیس جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان افزود: این جشنواره به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دانشگاه قم، ستاد اعتکاف، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد؛ در ۴ بخش ادبی، هنری، پژوهشی و چند رسانه‌ای و ۱۳ رشته از هفت اسفندماه ۱۳۹۹ همزمان با میلاد خجسته امیرالمومنین(ع) شروع به کار کرده و با تمدید مهلت ارسال آثار در ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha