جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: در چند سال اخیر ایران نشان داد که از مواجهه نظامی با آمریکا و اسرائیل هیچ ابایی ندارد؛ عملیات هایی که در پایگاه عین الاسد، اسرائیل و جاهای دیگر انجام شد بنا به فرموده مقام معظم رهبری هنوز در حد یک سیلی بوده و قطعاً دشمنان اسلام باید منتظر ضربات سنگین تری هم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در دوازدهمین جلسه از سری جلسات تفسیر آیات و روایات مرتبط با موضوع انتخابات که در ماه مبارک رمضان، در مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با مشارکت پایگاه بسیج این مرکز با معاونت منابع انسانی حوزه برگزار می شود، به ارائه تحلیل درباره وضعیت کنونی جهان اسلام با محوریت مسئله قدس پرداخت و گفت:  چندسال اخیر دورانی بسیار خطیری بوده که بعدها در مورد آن به عنوان یکی از کلیدی ترین دوران در تحولات بین المللی جهان اسلام یاد خواهد شد.

وی افزود: در این دوران اتفاقاتی به وقوع پیوسته است؛ یکی از آن ها عادی سازی روابط از سوی هفت کشور جهان اسلام با رژیم صهیونیستی بود؛ کشورهایی همچون امارات، بحرین، مراکش، سودان و چند کشور دیگر که در صف این اقدام هستند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: این خیزی که در عادی سازی روابط با اسرائیل اتفاق افتاد باعث شد که حتی طرح معامله قرن از سوی آمریکا مطرح شود؛ هرچند که این طرح به شکست انجامید و پیروز نشد.

وی گفت: از طرف دیگر پیروزی های مهمی که جبهه مقاومت به دست آورد از اتفاقات مثبت در این سال ها بوده اند؛ مهمترین رکن آن ها راهبردی است که مقام معظم رهبری فرموده بودند که غزه باید مسلح شود، سپس فرمودند کرانه باختری باید مسلح گردد و امروزه می بینیم که گروه های فلسطینی برای از بین بردن رژیم صهیونیستی تقریباً به هیچ کشور خارجی نیاز ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: درگیری مستقیم ایران با آمریکا و اسرائیل یکی دیگر از وقایع مهم این سال ها بود که هزینه های بالایی هم برای ما و آن ها داشت؛ شهادت سردار سلیمانی و شهید فخری زاده، و از آن طرف موشک باران پایگاه عین الاسد و تصویب قانون خروج آمریکا از عراق در مجلس این کشور نمونه هایی از این حوادث بود.

وی افزود: ایران نشان داد که در مواجهه نظامی با آمریکا و اسرائیل هیچ ابایی ندارد و عملیات هایی که در پایگاه عین الاسد، اسرائیل و جاهای دیگر انجام شد بنا به فرموده مقام معظم رهبری هنوز در حد یک سیلی بوده و قطعاً دشمنان اسلام باید منتظر ضربات سنگین تری باشند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیان داشت: موضع گیری حضرت آیت الله سیستانی و دفاع ایشان از فلسطین در دیداری که با پاپ داشتند دارای بازتاب خیلی گسترده ای در جهان اسلام بود و یکی دیگر از اتفاقات مهم در این سال ها به حساب می آید.

وی گفت: برخی می گفتند که ایران به اقتضای مسائل سیاسی خود مسئله فلسطین را پیگیری می نماید اما با موضع گیری مرجعیت شیعه در کشور عراق این افترای معاندان مردود شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری اظهار کرد: در صحنه واقع و عملیاتی اسرائیلی را می بینیم که در مرز افول و نابودی است و در رویه ظاهری و دیپلماتیک شاهد عادی سازی روابط و معامله قرن هستیم؛ اینها همه باعث شده شرایط خاصی ایجاد شود تا گفتمان امام خمینی رحمة الله علیه و مقام معظم رهبری در میان توده مسلمانان مجدداً مطرح شود و اوج بگیرد.

وی عنوان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بسیار موجب تعجب و تأسف است که در چنین شرایطی برخی موضع گیری ها از سوی برخی طیف های سیاسی و بعضی از مسئولین کشور گرفته می شود که این مزیت نسبی، مهم و انحصاری برای جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده که پای آرمان قدس ایستاده و نه تنها ایستاده بلکه جبهه مقاومتی را شکل داده و علمای جهان اسلام را با خود همراه کرده و فراتر از ایران شیعه و علمای شیعه این آرمان را تعقیب می کنند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: این موضع گیری ها در تضاد با منافع ملی داخل کشور ماست و تأثیرات منفی بر علاقه مندان جمهوری اسلامی و کسانی که در جبهه مقاومت در حال جانفشانی برای اسلام هستند را می توان به دنبال داشته باشد.

وی افزود: محور ترکی-قطری در حال پیگیری برنامه هایی برای موج سواری در این شرایط است و این هم محل توجه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: بازنده انتخابات آمریکا در منطقه ما اسرائیل، عربستان و ترکیه بودند؛ هرچند که در سیاست های کلی آمریکا تغییرات اساسی به وجود نمی آید اما در برخی جزئیات به نفع عربستان، اسرائیل و ترکیه نخواهد بود.

وی تصریح کرد: شرایط بی نظیری از جهت شفافیت در تمایز اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی به وجود آمده است؛ تا قبل از این خیلی کشورها و علمای جهان اسلام بودند که ادعای دفاع از فلسطین را داشتند اما اینکه هیچوقت با این شفافیت در دنیا پای آرمان فلسطین، عزت اسلامی و گفتمان اسلام ناب محمدی ایستاده باشند یا خیر اتفاق نیافتاده بود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: امسال حتماً باید حوزه های علمیه برنامه ویژه ای در موضوع قدس و جبهه مقاومت داشته باشند و در این مورد با مدیریت حوزه های علمیه گفت و گوهایی داشته ایم.

وی گفت: در سال گذشته کنگره چهار روزه ای با حضور بیش از ۵۰ شخصیت از دنیای اسلام با عنوان کنگره جهانی روز قدس صحبت کردند و سه جلد کتاب در این همایش رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: برنامه دیگری که داشتیم برای جوانان جبهه مقاومت بود؛ برنامه های دیگری نیز در کشورهای منطقه با موضوع قدس داشتیم که یکی از مهمترین های آن ها همایشی بود که در کشور عراق و با حضور حضرت آیت الله اعرافی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    امریکا و اسراییل نیروهای نطامی را هدف نگرفته اند بلکه هدفشان ضربه به اعتقادات مردم به اسلام است و هر روز به بهانه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی دارند تیشه به ریشه دین میزنند