جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه شورای راهبری مدرسه علم و عمل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق از افتتاح «قرارگاه جهادی فرهنگی طلاب حوزه تهران» در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، جلسه شورای راهبری مدرسه علم و عمل با مدیریت حوزه علمیه استان تهران، با هدف بررسی ظرفیت‌های همکاری متقابل، در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق، مدیر حوزه‌ علمیه استان تهران در این جلسه با ارزشمند خواندن ایده مدرسه علم و عمل، آن را نمونه خوبی از بروز روحیه مسئولیت پذیری و تعهد طلاب توصیف کرد.

وی همچنین از افتتاح «قرارگاه جهادی فرهنگی طلاب حوزه تهران» در آینده نزدیک خبر داد.

مدیر حوزه‌ علمیه استان تهران با مهم دانستن آموزش مهارت‌های کاربردی، آمادگی مدیریت حوزه علمیه استان تهران را برای عقد تفاهم‌نامه‌ با مدرسه علم و عمل اعلام کرد.

طبیبی، مدیر مدرسه علم و عمل هم گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این مدرسه ارائه و ضمن معرفی مدرسه راهبری علم و عمل به عنوان پیونده‌دهنده طلاب با میدان‌های نقش‌آفرینی، جهت‌گیری تخصصی را از رویکردهای اصلی آن مدرسه اعلام کرد.

سپس حجت‌الاسلام سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه سازمان تبلیغات به نوعی امتداد حوزه علمیه است، پشتوانه این سازمان را حوزه علمیه و طلاب معرفی کرد.

وی، مدرسه علم و عمل را نیز یک مدرسه مکمل مدارس علمیه توصیف کرد و افزود: موفقیت حداکثری طلاب در گرو تخصص‌گرایی مبتنی بر مأموریت‌گرایی است.

حجت‌الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: طلاب جهت نقش‌آفرینی ‌های خود نیاز به میدان عمل دارند و تجربه نشان داده است هر کجا طلبه‌ای به صورت تخصصی اقدام کرده مؤثر و مفید بوده و مردم نیز استقبال کرده‌اند.

وی، سه عرصه اصلی همکاری با مرکز مدیریت را آموزش‌های عمومی، تخصصی و مباحث گفتمانی و میدانی ذکر کرد و گفت: مدرسه علم و عمل می‌تواند عهده‌دار بخش آموزش‌های تخصصی طلاب باشد.

در ادامه، حجت‌الاسلام عاشوری، معاون آموزش حوزه علمیه تهران با مطلوب دانستن وجود مدرسه علم و عمل در فضای حوزه، شناسایی و تقویت ارتباط این مجموعه با سایر تشکل‌های طلبگی را کمک مفیدی به رشد آن ذکر کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد طرح همکاری و مفاد تفاهم‌نامه، اوایل خرداد ماه در جلسه ای نهایی و آماده اجرا گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha