پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان

حوزه/ در نشستی مجازی با حضور مدیران حوزه علمیه خواهران گلستان، آسیب های جذب و پذیرش حوزه‌های خواهران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست مجازی مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با مدیران مدارس علمیه استان در سامانه سیما برگزار شد.

خانم حسینی‌واعظ در این نشست که با موضوع "جذب حداکثری حوزه‌های علمیه خواهرن، آسیب‌ها و رفع موانع موجود" برگزار شد، بیان کرد: پذیرش و گزینش طلاب دروازه ورود منابع انسانی به خانواده حوزوی است که اگر این دروازه به روی همگان باز باشد یا دقت کافی در ورود میهمانان تازه اعمال نگردد مشکلات فراوانی پیش رو خواهد بود و سرمایه گزافی به هدر خواهد رفت.

وی افزود: باید کنترل دقیق ورودی های حوزه صورت پذیرد و با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه سرمایه اندکی دراختیار دارند، باید این منابع در مسیر تربیت نیروهای توانمند و بدون هدررفت منابع هزینه گردد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان مسئله مهم دیگر در حوزه های علمیه را پذیرش به همراه جذب دانست و توضیح داد: پذیرش یعنی جوانی که خود طالب و متقاضی ورود به مسیر باشکوه طلبگی است، برای این موضوع ارزیابی و پذیرفته شود.

حسینی واعظ در تبیین موضوع "جذب" گفت: جذب، یک اقدام فعال است که مستقیما از سوی حوزه انجام می گیرد و هدف از آن، جهت بخشی به اراده جوانان شایسته و احیانا تغییر تصمیم آنها به سوی انتخاب راه طلبگی است.

گفتنی است در ادامه جلسه، هر یک از مدیران با ارائه گزارشی از فعالیت های پذیرش مدارس علمیه خود، آسیب‌های پیش رو را مطرح کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سيد ابوالقاسم شمندي IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    اي كاش بنده هم در حوزه علميه ثبت نام ميشودم