پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کاندیدای روز اول

حوزه/ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز سه شنبه به مدت پنج روز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، در اولین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سه چهره مشهور نظامی یعنی امیر سرتیپ نامی، سردار سعید محمد و سردار حسین دهقان با حضور در وزارت کشور رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند.

وزیر ارتباطات دولت دهم ثبت نام کرد

با آغاز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ امروز، ده‌ها نفر برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شدند. سرتیپ محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم نخستین فردی با سابقه سیاسی است که ساعت۸:۳۰ وارد وزارت کشور شد و مراحل ثبت نام خود را انجام داد.

نامی پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که من با شعار «نظم و قانون در سایه مکارم اخلاق» آمده ام تا دولت مقتدر و منضبط تشکیل دهم. من مستقل وارد انتخابات شده ام، اما به لحاظ تفکر اصولگرا هستم.

همچنین حضور یک خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در دقایق اولیه مورد توجه حاضران در ستاد قرار گرفت.

سعید محمد ثبت نام کرد

سردار پاسدار سعید محمد صبح اولین روز از مهلت قانونی ۵ روزه ثبت نام از کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جهت ثبت نام در این انتخابات وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و برای کاندیداتوری ثبت نام کرد.

محمد مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) را در کارنامه خود دارد. او تا این لحظه مهمترین چهره سیاسی بوده که نامزد انتخابات شده است.

استاندار پیشین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

محمود زمانی قمی، استاندار پیشین ایلام و چهارمحال و بختیاری و رئیس پیشین بنیاد باران ثبت نام کرد. معینی قمی سابقه مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای هرمزگان و سیستان بلوچستان و معاونت سیاسی استانهای ایلام، سمنان و همدان و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را در کارنامه خود دارد. وی استاندار پیشین استانهای ایلام، چهار محال و بختیاری، مرکزی و یزد است. معینی از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات و عضو بنیاد باران است و تا سال ۸۹ مدیر اجرایی آن بنیاد بوده است.
 

سردار حسین دهقان ثبت‌نام کرد

حسین دهقان با حضور در ستاد انتخابات برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. او به همراه همسرش به وزارت کشور مراجعه کرد.

حسین دهقان در سابقه اجرایی خود فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران (از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰)، جانشینی رییس ستاد مشترک سپاه پاسداران (از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵)، قائم‌مقام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (دولت هفتم)، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران (در دولت‌های هشتم و نهم)، وزیر دفاع (دولت یازدهم) و مشاور کنونی مقام معظم رهبری در صنایع نظامی دارد.

نامزدی یک فعال سیاسی اصولگرا

وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی چهره سیاسی بود که نام خود را به عنوان داوطلب نامزدی در انتخابات ثبت کرد. عزیزی شعار خود را «جهاد برای حل مشکلات مردم، جهاد برای قطع زنجیره فساد، ویژه خواری و رانت» اعلام کرد و گفت: مردم ما همیشه در عرصه‌های مختلف جهاد حضور داشتند و نقش آفرینی کردند و حق مردم هست که برای حل مشکلات آنها اقدام جهادی انجام شود.

جوان‌ترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

حسین پاکدامن با سن ۲۳ سال و با شعار «تغییر در آموزش و پرورش» با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

زارع فومنی هم نامزد انتخابات شد

حجت الاسلام محمد زارع‌فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ثبت‌نام دیپلمات پیشین در لندن و نیویورک

سید «وحید کریمی» سفیر پیشین ایران در نامیبیا و دیپلمات پیشین در لندن و نیویورک برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

اعلام کاندیداتوری با ریموت به جای کلید!

نوید اهوازی که ادعا می‌کند بزرگترین فلافل‌فروش کشور است با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. او برای ثبت‌نام با ریموت به جای کلید آمد!

داوطلب کفن‌پوش انتخابات ریاست جمهوری

فردی با ظاهری کفن پوش، قرآن و عصا به دست و ماسکی از پرچم ایران به صورت، برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

وی در توضیح حضور خود برای ثبت‌نام ریاست جمهوری گفت که آمده است کشور را از مشکلات نجات دهد.

نامزدی افراد ناشناخته

با وجود مصوبه شورای نگهبان همچنان چهره های ناشناخته به وزارت کشور رفته و برای انتخابات ثبت نام کردند. حضور یک زن و یک روحانی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در دقایق اولیه مورد توجه حاضران در ستاد قرار گرفت.

ثبت نام زن موتورسوار

یک زن موتور سوار که با کلاه کاسکت به وزارت کشور رفته بود نیز در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شد. او که نامکش نرگس فلاح است اعلام کرد که «آمده ام به مردم خدمت کنم؛ من عاشق کشورم هستم.»
 

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha