جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استاندار قم در همایش خیرین

حوزه/رئیس شورای تأمین استان قم گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی خیرین و نیازمندان و ساماندهی مناسب تر آن امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در آیین تجلیل از خیریه های برگزیده مردمی بانوان که در سالن امام جواد (ع) و بنا به شرایط کرونایی با تعداد محدود برگزار شد با اشاره به اهمیت فعالیت خیریه های مردمی در پیشبرد اهداف استان، اظهار کرد : مردم  شهر کریمه اهل  بیت (ع) در انجام امور خیر پیشگام هستند.

استاندار قم با بیان اهمیت آثار عملی اقدامات خیرین در سطح جامعه افزود:  تشکیل چنین جلساتی  جهت قدردانی از خدمات و کارهای خیر مردمی است.

سرمست با بیان نقش مهم خیرین  در تامین بسته های حمایتی و معیشتی برای افراد آسیب پذیر اضافه کرد: بیان تجربه های موفق در تبیین فرهنگ خیرخواهی و خیراندیشی و ارائه فعالیت های خیر و نیز توسعه آموزه های دینی در این زمینه اهمیتی دوچندان دارد.

استاندار قم به وجود آسیب های اجتماعی در لایه های مختلف جامعه اشاره و تصریح کرد: افزایش افراد آسیب دیده و اقشار نیازمند، اهتمام ویژه برای رفع این معضلات را در پی داشته است که از سوی مدیریت استان برنامه های عملیاتی  در قالب تکالیف سازمانی و طی تدوین  سند تحول فرهنگی اجتماعی  استان ایجاد شده است تا شاهد کاهش شکاف اجتماعی بین اقشار مختلف در جامعه باشیم.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر شیوع ویروس کرونا در قم و تشکل بلافاصله جلسه ستاد بحران، ادامه داد: در خلال برگزاری جلسات متمادی در ارتباط با کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹، تصمیمات مقتضی در این زمینه گرفته شد تا با بهره مندی از تمام ظرفیتها از جمله کمک های مراجع و علما، نیروهای مسلح و گروه های جهادی، طلاب و خیرین با این بیماری مقابله کنیم.

وی نقش مدیریت استان در همگرایی و هم افزایی ظرفیت های مختلف استان را مورد توجه قرار داد و گفت:  تمام تلاش استان بر آن شد تا با تجمیع توان همه بخش ها و همدلی و همکاری و روحیه خیر اندیشی ضمن کمک مادی و معیشتی به آسیب دیدگان کرونا و اقشار ضعیف، دلجویی و حمایت از خانواده متوفیان کرونا در دستور کار قرار گیرد.

استاندار قم ادامه داد: ساماندهی و هدفمند کردن خدمات و اقدامات گروه های مختلف خیرین، از جمله اولویت های مهم در زمینه ایجاد بستر خدمت رسانی، تقسیم کار و بهره مندی همه نیازمندان از کمک های مردمی است.

سرمست زنان و دختران را جزء  بیشترین گروه  های آسیب پذیر در جامعه دانست و تصریح کرد: زنان بی سرپرست، بد سرپرست  از مهم ترین گروه هایی هستند که در معرض آسیب های اجتماعی  در زمان بحران کرونا  بودند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: در شرایط کنونی در کنار تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و کمک های معیشتی، لازم است تا با ارائه مشاوره های به موقع و نوآوری و خلاقیت در عرصه خیرین و کمک های مردمی خلاء های موجود در جامعه و در بستر کمک های خیر برطرف گردد و در این زمینه تهیه بانک اطلاعاتی از خیرین و نیازمندان در استان امری ضروری است.

نماینده عالی دولت  در استان خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهم در کمک به اقشار نیازمند، مهارت آموزی و کارآفرینی است، که می تواند در راستای توسعه مهارت های زندگی و نیت های خیر اندیش افراد را برای ورود به جامعه آماده کرد.

گفتنی است در پایان این آیین تعدادی از خیریه های مردمی فعال در ایام شیوع ویروس کرونا توسط استاندار مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha