پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مریم حسن پور

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: طی آزمون استخدامی سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ ، هشت بانوی طلبه یزدی به منظور مشارکت در عرصه تعلیم وتربیت، با کسب امتیاز در آزمون ورودی و مصاحبه ، جذب آموزش و پرورش شدند.

خانم مریم حسن پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد ضمن بیان این خبر افزود:  در سال گذشته طی تفاهم های انجام شده، زمینه حضور طلاب درآزمون استخدامی وزارت آموزش و در هشت رشته تحصیلی فراهم شد.
 

وی تصریح کرد: وجود برخی رشته های آموزش و پرورش، زمینه خوبی برای حضور طلاب به عرصه تعلیم و تربیت می باشد چرا که حوزه های علمیه بستر خوبی برای تربیت تخصصی دبیران رشته های عربی، تربیتی، تفسیری، کلامی و پرورشی است.

خانم حسن پور  در تبیین نحوه  جذب و استخدام  طلاب در آموزش و پرورش، اضافه کرد:  طلاب برای ورود به آموزش و پرورش می توانند یا از طریق شرکت در کنکور سراسری  و ورود به دانشگاه فرهنگیان پس از طی دوره چهارساله، به عنوان معلم مشغول تدریس شوند و یا از طریق پذیرش در آزمون استخدامی با حداقل مدرک سطح ۲( کارشناسی) جذب آموزش و پرورش شوند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد  بیان کرد:  در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸، طی استعلام انجام شده از بین خواهران طلبه شرکت کننده، ۱۹ نفر  از بانوان حوزوی استان، دعوت به مصاحبه شدند که از این تعداد، خانم ها طاهره تجاء فاطمه رضایی، زینب شاکر اردکانی، فاطمه شمس الدینی قطرم، فاطمه صالحی، فاطمه سادات موسوی و سمانه ناظمی در رشته آموزگاری ابتدایی و خانم مهدیه صادقی بخی در رشته دبیری معارف اسلامی پذیرفته شدند.

وی یاد آور شد: طی توافقات انجام شده طلاب در رشته های  دبیری عربی، مربی امور تربیتی، دبیری معارف اسلامی، آموزگاری ابتدایی، دبیری ادبیات فارسی، دبیری علوم اجتماعی، دبیری تاریخ و دبیری فلسفه می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و در صورت پذیرش در همان رشته‌ای که قبول شده‌اند به استخدام آموزش و پرورش در می آیند. 

حسن پور در پایان اظهار کرد: امیدواریم  مسیر ورود  طلاب علاقه مندان به عرصه آموزش و پرورش  همچنان هموار تر شود  و افراد توانمند و دغدغه مند به مسائل تعلیم و تربیت  در جریان جذب و استخدام در آموزش و پرورش قرار گیرند.
 

انتهای پیام


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha