جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: در معیت تشریفی ما ذیل ولایت حضرت ولی‌عصر (عج) دائماً از ظلمت به‌سوی نور حرکت می‌کنیم؛ زیرا اساساً کارکرد ولایت راهبری است، حال این ولایت، چه ولایةالله باشد و چه ولایت طاغوت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، با بیان اینکه عید فطر و بازگشت انسان به فطرت خویش فرصتی برای قرار گرفتن در معیت امام عصر (عج) است، تأکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم در معیت امام زمان (عج) باشیم؛ زیرا خروج از ظلمت به سمت نور نتیجه معیت تشریفی است.

وی گفت: در واقع در معیت تشریفی ما ذیل ولایت حضرت ولی‌عصر (عج) دائماً از ظلمت به‌سوی نور حرکت می‌کنیم؛ زیرا اساساً کارکرد ولایت راهبری است، حال این ولایت، چه ولایةالله باشد و چه ولایت طاغوت.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: این حقیقت نص بیان آیةالکرسی است که می‌فرماید: «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَالَّذِینَ کفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ...» و تأکید می‌کند خدا سرپرست و یار کسانی است که ایمان آورده‌اند و آنان را از تاریکی‌ها و جهل و شرک و شبهات و همچنین فسق و فجور و شهوات به‌سوی نور بیرون می‌برد و کسانی که کافر شدند سرپرستان آنان طاغوت است و آنان را از نور به‌سوی تاریکی‌ها بیرون می‌برند.

وی با اشاره به ارتباط اعمال صالح با امام زمان (عج)، اضافه کرد: با این نگاه که بیان شد همه اعمال صالح ارتباط با امام خواهد داشت؛ لذا انسان در این نگاه از صبح که بلند می‌شود سلامی که می‌خواهد به اطرافش بکند ارتباطش با امام است تا شب که می‌خواهد بخوابد ذکری می‌گوید و وضو می‌گیرد ارتباط با امام است و به تدریج منبّت‌های انسان را محو می‌کند.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: در بعضی روایات آمده است اگر کاری در تثبیت امامت و ولایت باشد اثر و ارزشش هزار برابر است و در بعضی روایات هزار هزار (میلیون) برابر است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه می گوییم عمل صالح در ارتباط با حضرت قرار می‌گیرد؛ یعنی اعمال ما در تحقق، تثبیت و استقرار ولایت الهیه حضرت مؤثر باشد و نقش داشته باشد.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: در نوع این ارتباط غیبت و ظهور نقش چندانی ندارد و اساساً به فرمایش امام سجاد (ع) «مَا صَارَتْ بِهِ الْغَیْبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ؛ غیبت در نزد آن‌ها حکم مشاهده را دارد» و این افراد به‌تصریح حضرت زین‌العابدین (ع) برترین مردم آخرالزمان هستند.

وی افزود: امام سجاد (ع) در این فرمایش زیبا می‌فرمایند: «إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَیْبَتِهِ الْقَائِلُونَ بِإِمَامَتِهِ الْمُنْتَظِرُونَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ أَهْلِ کلِّ زَمَانٍ لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَی ذِکرُهُ أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَیْبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ وَ جَعَلَهُمْ فِی ذَلِک الزَّمَانِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِینَ بَیْنَ یَدَیْ رَسُولِ اللَّهِ ص بِالسَّیْفِ أُولَئِک الْمُخْلَصُونَ حَقّاً وَ شِیعَتُنَا صِدْقاً وَ الدُّعَاةُ إِلَی دِینِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً.» و تأکید می‌کنند مردم زمان غیبت که معتقد به امامت وی بوده و منتظر ظهور او هستند، از مردم تمام زمان‌ها بهترند، زیرا خداوند عقل و فهمی به آن‌ها داده که غیبت در نزد آن‌ها حکم مشاهده را دارد، خداوند آن‌ها را در آن زمان مثل کسانی می‌داند که با شمشیر در پیش روی پیغمبر علیه دشمنان دین پیکار کرده‌اند، آن‌ها مخلصان حقیقی و شیعیان راست‌گوی ما هستند که مردم را به‌طور آشکار و نهان بدین خدا می‌خوانند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: بنابراین سنت امام زمان (عج) یعنی «فرج انفسی» برای همه کسانی که در هر دورهای هستند امکان‌پذیر است و هر عملی، انسان صالح دارد انجام می‌دهد می‌بیند که در ارتباط با امام است و این عمل به قدر خلوصش عملِ امام است و موجب قرب به امام.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha