جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت دانش آموزان دختر دشت پرچی  کابل افغانستان

حوزه / عضو هیئت‌علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: راه مبارزه با پدیده‌هایی که فاجعه و جنایتی مانند دشت پرچی کابل را ایجاد کرده، از بین بردن ریشه تعصب‌ها، تندروی‌ها و جهالت ها در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق روشندل اخوان، عضو هیئت‌علمی جامعة المصطفی العالمیه، در مراسم بزرگداشت شهدای دانش‌آموز سیدالشهدا دشت پرچی کابل که از سوی دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد، ضمن محکوم کردن این جنایت و تسلیت به مردم افغانستان گفت: فاجعه بزرگ دشت پرچی یکی از نمونه‌های بارز وحشی گیری و بی‌رحمی در تاریخ بشریت توسط حزب شیطان و تمام کسانی که با او پیوند دارد، می‌باشد.

وی بابیان اینکه کشتار انسان‌های بی‌گناه به‌خصوص افراد بی‌دفاع و کودک جنایت بزرگی است، افزود: در طول تاریخ اسلام شاهد این‌گونه جنایت‌ها بودیم، روزی در ماه محرم‌الحرام جنایت‌کاران اموی بهترین انسان‌های عالم را مظلومانه به شهادت رساندند و این روزها در ماه رمضان دختران بی‌دفاع با زبان روزه به جرم محب و پیرو اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به شهادت رسیدند.

 عضو هیئت‌علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه این جنایت، اندوه انسان را مضاعف می‌کند، زیرا در محل کسب علم و دانش و آموزش ارزش‌های انسانی در مدرسه اتفاق افتاده است، افزود: تا روزی که باطل در جهان خریدار داشته باشد، شاهد این‌گونه جنایت‌ها در سراسر جهان خواهیم بود، زمانی امکان دارد که ریشه این فجایع خشکانده شود که در مقابل این آن‌ها ایستاد، ریشه‌ها و عقبه‌های فکری اقدام کنندگان این جنایت‌ها را باید از بین برد.

وی با اشاره به اینکه عاملان این جنایت‌ها، دشمن علم هستند، افزود: این گروه‌های افراطی، باهدف مبارزه با تمام عبادتگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، مکان‌هایی که مهد پرورش نمادهای انسانی روی کارآمدند، آن‌ها نمی‌خواهند کنیسه، عبادتگاه وجود داشته باشد، زیرا می‌دانند اگر مردم آگاه شوند، دیگر به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهند که ثروت‌های مستضعفین را غارت و کشورهای مظلوم جهان را به بردگی بگیرند.

وی گفت: گروه‌های افراطی و التقاطی دانش آموزان را هدف قرار می‌دهند، زیرا این قشر در آینده مدرسه و دانشگاه و انسان‌های آزاده و خودکفا می‌سازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوان، بابیان اینکه بیش از ۸۰ دختر دانش‌آموز در این جنایت به شهادت رسیدند، افزود: آن‌کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند احساس خطر واقعی نسبت به وجود پیروان پیامبر اعظم (ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) می‌کنند.

وی تأکید کرد: راه مبارزه با پدیده‌هایی که فاجعه و جنایتی مانند دشت پرچی کابل را ایجاد کرده، از بین بردن ریشه تعصب‌ها، تندروی‌ها و جهالت ها در جهان است.

وی در ادامه به شکل‌گیری فرقه ضاله وهابیت و جنایت‌هایی که از زمان شکل‌گیری این فرقه تا به امروز در جهان انجام شده، اشاره کرد و افزود: ایجاد گروه‌های طالبان و داعش در سال‌های اخیر، انفجار بارگاه عسکریین، حضور چندساله داعش در سوریه، موشک‌باران یمن و... تنها نمونه‌ای از تلاش‌های این فرقه ضاله علیه اسلام ناب محمدی است.

عضو هیئت‌علمی جامعة المصطفی العالمیه، با بیان اینکه گروه‌های افراطی بزرگ‌ترین خدمت را به صهیونیزم جهانی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان می‌کنند، افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر، در کشور افغانستان با حضور نیروهای آمریکایی، به‌صورت علنی در این کشور هرروز جنایت جدیدی انجام شده و به شهادت رساندن دختران خردسال دشت پرچی نمونه‌ای از این فجایع است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عرفانی از طلاب افغانستانی المصطفی ضمن محکوم کردن این جنایت گفت: من به‌عنوان یک فرد افغانستانی از طرف دانشجویان و دانش آموزان کشورم می‌خواهم با عاملان جنایت و کشتار دختران دانش آموزان دشت پرچی کابل، نهادها و سازمان‌های حقوق بشر برخورد کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha