دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قاسمی نیا

حوزه/ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش در پیامی ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا در یادداشتی به مناسبت  ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی آورده است: روابط عمومی ها بازوی قوی دستگاه درمشتری مداری و تکریم ارباب رجوع  هستند و میزان کارایی و اثربخشی دستگاه را باید در روابط عمومی آن دستگاه جستجو نمود.

سعه صدر؛ خویشتن داری؛ امانت داری؛ راستگویی؛ خوش اخلاقی؛ مردم داری؛ انصاف؛ ملجا و مرجع مردم؛ محور وفاق و الفت بین نیروهای دستگاه؛ خستگی ناپذیری؛ اشراف و اعتقاد به ماموریت ورسالت سازمان و دستگاه؛ خط ارتباطی میان تمام رسانه ها و خبرگزاری ها؛ محور تعامل بین دستگاهی؛ امیدآفرینی؛ انتقادپذیری و خودانتقادی؛ آینده پژوهی و پژوهشگری ؛ مستند سازی؛ پیش بینی از اتفاقات و حوادث و اخباراحتمالی وبه هوش داری سازمان از ویژگی های روابط عمومی موفق و برتر شمرده می شود.

از اهم ارکان روابط عمومی در اطلاع رسانی، اقناع افکار عمومی و آگاهی بخشی به  جامعه، شناسایی موانع پیشرفت و نقاط قوت وضعف و تهدیدات و فرصت ها، جلب مشارکت مردم و اعتماد سازی آنان به دستگاه و یا موسسه مربوط می باشد  و نکاتی را به شرح زیر برشمرد:

۱-روابط عمومی ها باید بیش ازپرداختن به دفاع از عملکردسازمان، بر محوریت مردم و جلب رضایت و مشارکت و اعتمادآنان تلاش  کنند.

۲-فقط به ماموریت اطلاع رسانی از عملکرد و اتفاقات درون سازمان  به بیرون بسنده نمی شود، بلکه پل ارتباطات میان مردم ومدیران دستگاه  به صورت دوسویه وچشمان تیزبین دستگاه دربرابر رخدادهای درون جامعه می باشد، تابه موقع و دقیق و صحیح و به دورازحب وبغض شخصی  ویاسازمانی به انجام وظایف بپردازد و در پیشرفت و رشد اهداف سازمان که همان خدمت رسانی به مردم هست اقدام کند.

۳-جایگاه روابط عمومی در سازمان های پویا و اثربخش  بسیاردارای اهمیت است و کمک پیش برنده در ماموریت ها و تحقق اهداف  دارد.

۴-تمام  اجزای سازمان بایدبه صورت عادلانه از وجود روابط عمومی بهره مندگردندواین که روابط عمومی منحصر و یا در اختیار بالاترین مقام دستگاه و یا یک جزیی از دستگاه باشد برخلاف تعهدات و انتظارات  است، چون تمام معاونت ها و ادارات بایدازخدمات او  و حقوق خود برخوردار شوند.

۵-روابط عمومی ها بازوی قوی دستگاه در مشتری مداری وتکریم ارباب رجوع  هستندو برای بررسی میزان کارایی واثربخشی دستگاه باید نگاهی به روابط عمومی آن دستگاه بیاندازیم وبه عبارتی:  تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!    و یا این که مشت نمونه خروار است!

۶-قبل از وجود هر ابزار مدیریتی مانند دانش مدیریت و یا داشتن آمارو دسترسی به آمار و اطلاعات به روز و نظارت وارزشیابی وتحلیل  و بازخورد عملکرد، باید باور مدیران ارشد سازمان  به داشتن و بودن روابط  عمومی  باشد  و نسبت به تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری این حوزه سرمایه گذاری شود.

۷-نقش وجایگاه روابط عمومی دررساندن دستگاه به توفیقات و سربلندی ها و دستیابی  به افتخارات وجلوگیری از انحرافات و اعوجاج و قوی سازی سازمان بسیار ارزشمندمی باشد.

۸-مدیران ازنگاه تشریفاتی وتزیینی به روابط عمومی باید پرهیز کنند!   بلکه باید او را از هر ابزار و مهارتی ضروری  و در مدیریت استراتژیک  و راهبردی سازمان مهم بدانند.

۹-سعه صدر؛ خویشتن داری؛ امانت داری؛ راستگویی؛ خوش اخلاقی؛ مردم داری؛ انصاف؛ ملجا و مرجع مردم؛ محور وفاق و الفت بین  نیروهای دستگاه؛ خستگی ناپذیری؛ اشراف و اعتقاد به ماموریت و رسالت سازمان و دستگاه؛ خط ارتباطی میان تمام رسانه هاوخبرگزاری ها؛ محور تعامل بین دستگاهی؛ و بین بخشی، امیدآفرینی؛ انتقادپذیری و خود انتقادی؛ افکار سنجی؛ آینده پژوهی و پژوهشگری ؛ مستند سازی؛ پیش بینی از اتفاقات و حوادث و اخبار احتمالی وبه هوش داری سازمان از ویژگی های روابط عمومی موفق و برتر شمرده می شود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha