سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
علیرضا حاجیان زاده

حوزه/ مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاریها گفت: در مسیر استاندارد سازی ارزیابی و ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی سه رویکرد باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا حاجیان زاده مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای در نشست شورای سیاست‌گذاری ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتب درسی اظهارکرد: این کار از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع طرح تمامی جشنواره‌ها، گردش کار و ... که تنظیم و تصویب می‌شود حاصل اجرای کار است اما خلاصه مطلب آن استانداردهایی است که بر اساس آنها اثر تألیف می‌شود و مهر تایید بر آن زده می‌شود.

وی افزود: باید در این مسیر سه رویکرد مورد توجه قرار گیرد که هر کدام کارایی خود را دارد. رویکرد نخست علمی است و باید از جهت صحت و سقم علمی و سطح کار با آنچه که در کتاب‌های درسی تنظیم می شود، برابر باشد. رویکرد دوم نیز آموزشی است زیرا همان‌طور که می‌دانید علم و آموزش مقوله‌ای جدا هستند و رسالتی که در سازمان پژوهش و آموزش و پرورش است، کار آموزشی است.

حاجیان زاده ادامه داد: رویکرد سوم نیز، بخش دینی در آثار آموزشی است که البته به معنای ارائه احکام دینی به شکل مستقیم نیست بلکه ابعاد اعتقادی از جنس توحیدی مدنظر است تا بتوانیم جهت‌گیری اعتقادی را نیز در نظر بگیریم که نیازمند توجه و مراقبت بیشتری است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha